tisdag 31 augusti 2010

Nog det mest smaklösa jag sett som möbelannons....

I dag läste jag en tidning där Hallsta Möbeloutlet hade en rätt annorlunda annons ....


Lite otydlig bild jag kopierade in från Västeråstidningen, men först finns ett delat rött hjärta och texten "Skilsmässopaket" ...

" Blev inte semestern som du tänkt dig? "

"Vid köp av skilsmässopaketet så får du 1 st bukett plastblommor på köpet, sam 1 st gratis lunch på Pizzeria Milano i Hallstahammar "

Skilsmässopaketet är alltså ett specialpris för ett paket med soffa, soffbord, bokhylla, lampa, säng ... för endast 6.995 (ord. pris 16.995)

Ja, vad säger man var inte det "billigt" ???

18 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Håller med dig! Osmaklig annonsering! Kramiz

Stattinskan sa...

Skilsmässopaket? Tanken är kanske god, men jag tycker den är lite hånfull.
Gomorron

Gunilla sa...

fenixmonas, själva iden, att erbjuda ett paket för ungdomar som flyttar hemifrån, studenter, och, ja, visst, kanske också nån som hamnat i en separation, men att spela ut det så där i en tidningsannons, det tycker jag inte var roligt, om dom nu tyckte dom var humoristiska.. kramiz på dig

Gunilla sa...

Stattinska, ja, precis som jag skrev i ovan svar, men annonsen var osmaklig..gomiddag :)

Tina Högman sa...

Håller med. Inte kan dom stava rätt heller, dom skriver ju skillsmässa...

Daniel sa...

Ganska sött tänk som menat för nyseparerade. För mej skulle reklamen kanske bita i en skör livssperiod efter en separation

Men reklamen sträcker sej ju bara till dom. Och majoriteten sällskapar ju eller e singel av egen vilja. Ska inte reklm gå ut till alla!? hmmm

Gunilla sa...

Tina, ja undrar vad det är för företag..

Gunilla sa...

Daniel, tanken med ett paketpris för att "sätta bo" är inte alls tokig, men det är långt ifrån bara nyseparerade som behöver det...

Och texten dom lagt till... och plastblommor ... och pizza för EN .. i Hallstahammar..näe, jag tyckte den var smaklös..

Tofflan sa...

Fy faderullan så smaklöst! Och inte kan de stava heller... Fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!

Kattlådan sa...

Håller med du! Totalt utan smak och finess.

Gunilla sa...

Tofflan, ja jag satt en hel kväll och kunde inte släppa hur smaklöst det var... och tänkte på en nyseparerad jag känner som inte mår så hippt av det, och sen läsa nått sånt...blää

Gunilla sa...

Katten, ja nog för att det var billigt, men också "billigt" att göra sig rolig (som jag tror dom tänkte..) på en sån sak, tummen ner..

Tofflan sa...

Nej, det var ingen snäll kampanj. För vi ska inte glömma bort att ingen affär gör reklam för att det är SYND om folk - utan för att sälja. Hoppas att den blir anmäld!

Gunilla sa...

Tofflan, ja håller med, nån slags diskriminering... tänk om dom skrivit "flykting paket" .. burka på köpet... då har det iaf blivit ramaskri..

Micael sa...

Inte var det några snygga möbler precis.

Gunilla sa...

Micael, nä kanske inte det, men nån kanske gillar dom, men jag dissar nog den butiken efter den smaklösa annonsen :)

Anonym sa...

Oj, det var en konstig annons..vet inte vad jag ska tänka där. Känsligt ändå att skiljas ju.
carola

Gunilla sa...

Carola, inget fel i billiga paketpriser, men att "spela på" brustna förhållanden känns osmakligt..