söndag 15 augusti 2010

Slapp Söndag !

Det finns en grupp på facebook som heter " Idag ska jag göra ingenting, jag gjorde det igår också, men hann inte klart! " .. den passar mig idag, har blivit en slapp helg ur flyttsynpunkt.


Jag vattnade dock blommorna idag, och då tänkte jag, det här ser nog väldigt mörk ut, utifrån, eftersom jag har svarta panellängder i tre av rummen, liksom mot glaset. Kollade utifrån, och man ser knappt att det är några gardiner där, ser svart ut :) ... i samma veva upptäckte jag att jag har svarta shorts på mig, och svart linne. Opps tänkte jag, grannarna kanske tror jag är emo !


En vän googlade och kommentera på facebook att man kunde ha ljust hår också, huvudsaken var att det skulle täcka ena ögat ! Man ska också vara blek, men hårt svart sminkad, det stämmer dock inte, och håret räcker inte över ögat, så jag går nog under epitetet "medelsvensson" iaf :)


Här kan man läsa mer om det..


Fast, medelsvensson förresten, det beror väl på hur många som såg/hörde Anna och mig, när vi gick till Skogsbo och hämtade tjejernas moppe, och jag skjutsade henne hit, den röker som "f-n") ...nån som vet vad det beror på ? :) ...det är väl inte så många 40 åriga kvinnor ute på moped, och skjutsar, t.o.m, tänker jag på då :)


Jessica stod i köksfönstret när vi kom hem, och spärrade upp ögonen :)
I natt kommer lillflickan hem, skönt, lite nervöst när dom gör sin första egna utlandsresa.


10 kommentarer:

tofflan sa...

Du får gratta lillflickan i efterskott!

Ha ha, två SNART 40-åriga kvinnor på moped, menar du väl..? ;-)

Gunilla sa...

Tofflan, hmm, ja en 40+ och en 30+

he he ...

Stattinskan sa...

... skickar en mekaniker ;-)
Gomorron

Tofflan sa...

Ha ha, jaaa, du måste vara noggrann med siffrorna så här i elfte timmen... ;-)

Gunilla sa...

Stattinska, tackar, väntar ivrigt :)

Gunilla sa...

Tofflan, ja hon påpekar alltid med det bestämdaste att hon är 30 + :))
själv är man halvvägs till 88 vid nästa födelsedag :))

Margit sa...

hade varit roligt att se er bpda på MOPPEN!!! Vilken syn!!!
Kramen vännen!!!

Gunilla sa...

Margit, jo du, tur man inte känns igen med hjälm på..hoppas jag :))

kram tebax

Tofflan sa...

Får gratulera så mycket i förskott till 100-årsdagen då! *retas*

Gunilla sa...

Tofflan, haha tokfia :)