söndag 12 september 2010

Rapport från soffan !


Jag sitter och slappar, söndagsslappar. Vi hade riktigt varmt idag, nästan 20 grader, inte illa, har varit så kallt ett tag.


Det blev en cykeltur, och jag stannade till och såg andra halvleken av en fotbollsmatch, tyvärr såg vårat lag ut att åka på däng, sånt är livet!


Döttrarna har med vänninor gått och käkat thaimat, så jag sitter och har makten över fjärrkontrollen i sköna nya soffan, nå ja, är dom hemma så har jag egen tv på rummet om det blir konflikt, deras är inte inklopplad är, (med hänvisning till föregående blogginlägg..)


Här är fortfarande mycket kvar, det ska borras upp lite hyllor och grejer, hoppas få hjälp framöver, men det är ju inte akut..


Idag har dottern skjutsat upp mor till Borlänge, som skulle vidare på en veckas rehabresa till Tandådalen. I dag åkte också Anna med ridkompisar till Mallorca, och i morron flyttar tjejerna till pappa för en vecka igen. Detta innebär att jag kommer att hänga på krogen hela veckan, jag har tagit semester så det ska nog funka.


Sitter och kollar på Filip o Fredriks nya program "lite sällskap" ... det är som ofta i deras program, att man smådriver lite med folk som kanske är lite "udda"... kan man ju tycka är lite "tragiskt", men när dom medverkande verkar nöjda, så är det väl OK!? vad tycker ni ?
Vi fortsätter dokukvällen med Ensam mamma söker.... sen blir det film, mamma mia, innan sänger kallar !!

10 kommentarer:

Kattlådan sa...

Är du övergiven i veckan? Skönt eller tråkigt?

Tack för tittartipset. Satt och såg valdebatten. Ensam mamma är mkt roligare! :)

Stattinskan sa...

Jag tittade också på det och jag tycker det är helt OK att göra lite smånarr eftersom de själva har godkänt det. Dessutom är Filip bror med kvinnan i "I en annan del av Köping" så jag tycker nog att de balanserar upp det ganska OK. Jag gillar ju självironi, och det tror jag att många av de männsikorna gör också :-)
Kramar

Gunilla sa...

Katten, jag ska nog roa mig :)) ... så är man laddat när alla är tillbaka igen !

Gunilla sa...

Stattinskan, ja köping är ju helbra, diggar dom starkt speciellt TOBBE :) kram !

Tofflan sa...

Det blir en ensam vecka för dig, med andra ord! Massor av TID att t ex borra och sätta upp hyllor, koppla in TV-apparater etc... Retas bara! Njut av makten att ha 100% koll på fjärrkan! Så länge det varar...

Kramen!

Gunilla sa...

Tofflan, allt det där du nämner behöver jag hjälp med... men jag får väl ragga upp nån kanske :))

Kattlådan sa...

Om du hittar någon kan du väl skicka hit honom när du är klar? Jag har massor av borrbehov (sa flickan...). Fast nu är det heminredning jag menade. Främst. ;)

Gunilla sa...

Katten, ha ha, självklart !!

Tofflan sa...

Ragga upp nån tror jag inte att du vill, men du kanske behöver nån som PÅMINNER dig lite? Ska jag börja sms-terrorn NU??? ;-)

Gunilla sa...

Tofflan, haha, har som mål att vara klar till jul :) .. eller också lägger jag ut nyckel så kan du ta clark och åka och fixa upp dom *asg* ... ps. ha gärna maten klar när jag kommer hem :))