måndag 13 september 2010

Husmor, vart tog hon vägen ?

I går blev det ingen matlagning hemma hos oss, till lunch åt vi fläskkottletter som var rester från fredagskvällen. Döttrarna skulle ut och käka Thaimat, och då sprättade jag en pajkartong och slängde in i micron . . .



Nu har vi lunch på jobbet, och jag har nyss käkat en Pepparbiff...se ovan. Hmm, slött men bekvämt ibland.

Skenet bedrar nog hemma hos oss just nu, för det står färska kryddor på bänken, och Jessica
har satt söta skyltar till dom, så jag snodde bilden från hennes blogg, kan man tro nu att det bor en husmor hos oss ?



Nåja, det går ju att "hotta" upp en färdigrätt med lite färskt gräs också... häller man över det på en tallrik först så kan man kanske påstå att man lagat det själv ?

8 kommentarer:

Margit sa...

javisst, gunila, får man vara rationell...när det gäller mat o matlagning!!
Lasser o jag vi gör slltid rätt mycket när vi lagar, oss gör det inget, även om det räcker till 3 dagars ätande...bara man får mat och det är gott...

Stattinskan sa...

... hm, jag har jättesvårt för djupfrysta rätter, tycker det smakar kartong ;-)Jag fuskar jättemycket med mackor och det är ju inte ett dugg bättre, haha
Gomorron

Gunilla sa...

Margit, klokt med storkok, speciellt när det skall finnas matlådor också :)

Gunilla sa...

Stattinskan, gomorron! Vissa rätter går INTE att äta, men vissa är helt OK, ... man lär sig med tiden vad som är ätbart :)))

...erkänner dock att jag är mackoman också.. :)

Tofflan sa...

Fasen, nu har du kommit på det! :D Du är allt en riktig husmor, du! :D

Maria sa...

"med färskt gräs" hahaha

Gunilla sa...

Tofflan, ja du vet, jag är i alla fall uppfinningsrik när det gäller genvägar :=)

Gunilla sa...

Maria, ja, man kanske kan "röka" gräset också? hehe, ne skoja bara såklart :)