söndag 24 oktober 2010

Dottern har flyttat hemifrån !

Hehe... nej då, inte än, men sen i fredags har hon och en kompis sovit vid stallet. Dom har en jättemysig kojvagn där, inredd för övernattning av ridläger mm. Det är inte första gången dom sover där kan jag säga. Jag tycker den påminner om Hedvigs hem, ni vet "från A till Ö", ni som är i min ålder minns väl ? :)




I går åkte jag och storasyster och lämnade lite förnödenheter, det skulle grillas korv till kvällsmat....


"Hedvig" själv ville inte vara med på bild, vi får tro hon vill hoppa in i duschen när hon kommer hem i kväll, 2 dygn i stallet utan dusch :)



Som om jag inte skuuulllle kunna så eeeeenkla saaker, jag bara frååååggaaaaaar......

20 kommentarer:

Ylva sa...

Haha, jag minns inte hur huset såg ut, men att hon tittade ut genom en lucka i taket.

Gunilla sa...

Ylva, hon kunde se genom skorstenen upp till ugglan Helge på taket :)

Anonym sa...

Urmysigt juh! :D
Ja Hedvig, ja!!! Frågan min Anna om henne och hon börjar gapskratta!!!

Gunilla sa...

Tofflan, jasså, har hon extra roliga minnen av det :)

Anonym sa...

Hon har LEKT Heevig en gång i bilen och jag skrattade spå jag höll på att köra av vägen...

Gunilla sa...

Tofflan, det förståååårrr jag :))

Daniel sa...

hehe så mysigt! Där vill jag bo! Men inte ha nån uggla på taket!

Anonym sa...

Hej Gunilla, du verkar vara en glad tjej som jag tror klarar av det mesta, men jag minns inte Hedvig...? Jag är nog redan i den åldern att jag glömmer...
kram
cathrin på passagen

Gunilla sa...

Daniel, näe jag håller med, man får ju bara långnäsa då också :)

Gunilla sa...

Cathrin, ..ja eller galen ?? :) ...nä det var väl en period, på sjuttiotalet som det här programmet gick, sen har det väl gått som repris, mina döttrar har haft videoband med Hedvig. Det var hon som fick "lång näsa" när hon inte förstod vad ett ord betydde :)

Kattlådan sa...

Kom och skriv mig det på näsan!

Jag hade en kompis som hade en husvagn på sin tomt som hon bodde i. Det var verkligen coolt tyckte vi (13 år kanske). :)

Fenixmonas sa...

Visst minns jag Hedvig! Så mysigt det ser ut där! Kramiz

Gunilla sa...

Katten, wow, mysigt värre att ha "egen husvagn" på gården i den åldern :))

Gunilla sa...

Fenixmonas, ja riktigt mysigt, och hästarna alldeles utanför dörren :)

Anonym sa...

Ja mössen kan ju omöjligt hoppa upp i den vagnen så där slipper hon rädda dem :)
carola

Gunilla sa...

carola, *asg* ja nu var det den äldre som brukar rädda stallmössen, men det är nog musfritt därinne hoppas vi :)

Anonym sa...

Jaså var det den äldre som räddade möss :)
Ett sån där vagn skulle ju jag bo i så jag slapp mössen här.
Carola

Margit sa...

Gunilla, vi "har adopterat" varandra..son systrar...vi är några...bloggare..som gjort det...
Ja tänk vad "man hittar" på datorn..."nya systrar" också....
Kramen vännen!!!

Gunilla sa...

carola, haha, ja ni får sätta hjul på stugan :))

Gunilla sa...

Margit, haha ja visst är det skoj !!! kram på dig !