fredag 22 oktober 2010

Nu är vintern på väg . . .

Det snöar på fler platser i Sverige, dock endast några få flingor hos oss i södra Dalarna , men norrut i Sälen såg det ut så här i går :



2 dm snö hittills i backen . . .

Det är också dags att göra i ordning bilen för vintern. Dubbdäck skall på, och en tvätt med underspolning ska det bli innan det blir för kallt.

Jag lägger in ett exempel på hur man INTE gör, fast det visste ni nog redan. Knyckte detta klipp från en vän på facebook !!




från serien "sveriges värsta bilförare"

TREVLIG HELG PÅ ER, BLOGGVÄNNER !!






22 kommentarer:

Anonym sa...

Men är det sant med snön??? Pratade just med mamma nere i södern och där är det också snö. Jag åker dit på söndag på sommardäck... Hmmm...

Gunilla sa...

Tofflan, oj då, du kanske ska byta innan ?? det har varit mycket halkolyckor ser jag på nyheterna...

Fenixmonas sa...

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<kom en del här inatt och vi som bor högt upp i stan har snön kvar...usch vill inte ha!!!! Kramiz

Stattinskan sa...

Åh vilka härliga bilder, nu längtar jag hem till Ångermanland. Glömde titta på filmen så jag får göra det efter kommentarskrivningen istället :-D

Gunilla sa...

Fenixmonas, upponervända världen, att NI har snö :) kramizz

Gunilla sa...

Stattinskan, ja vinter är härlig, men den kan börja i december :)

Ylva sa...

Jag tycker lite synd om Gurkan. Det är väl inte lätt att veta vad man ska göra om det blir rök inne i bilen? Fast jag hade hoppat ur och sprungit därifrån, eldrädd som jag är.

Anonym sa...

Jag pallar inte att lyfta i och ur däck idag. Mina axlar säger ifrån, så jag får köra på sommardäcken. Tar det lugnt och det ska bli regn och plusgrader neråt, så...
Åker i morgon, men tar förstås med mig min leksaksdator så att jag kan blogga och titta in hos dig!
Ha en bra helg! :D

Kattlådan sa...

Ska ta mig ut till ett vintrigt landställe med sommardäck. Lite nervös allt...

Kul klipp med Gurkan! Tack. Trevlig helg. :)

Wandus sa...

Wow, vilka fina vinterbilder.
F.ö. var det minus 7,6 grader i Karlskoga natten till fredag då jag cyklade hem från jobbet till min munkcell. Det är mao inte bara i Dalarna det är vinter.

chharlotte sa...

haha ja det är inte lätt alla gånger..

Gunilla sa...

Ylva, skulle jag också...men att köra in i en biltvätt då? med rutorna nere *asg*

Gunilla sa...

Tofflan, ja det skulle bli mildare, kör försiktigt och ha så trevligt hos mamsen din !

Gunilla sa...

Katten, kör försiktigt, och hoppas du har det bra ute i spenaten :)

Gunilla sa...

Wandus, näe om har visst fått snö nere i Skåne också, upponervända världen :)

Gunilla sa...

Kloppan, näe alla sätt är bra...utom dom dåliga :)

Maria sa...

I LÖWE snö :-)

Gunilla sa...

Maria, ja men bara decembber-mars :)

Systerdyster sa...

Ha, ha, ha...han är ju värre än jag AKA Bosse Bildoktor.

Ett tips:
mina YouTube- klipp betedde sig precis som det här. Nu har jag lärt mig, man klickar på 'bädda in', scrollar ner en bra bit tills det kommer en ruta där det står 'bredd'. Där skriver man i 395 klickar på inbäddning igen och koperar. Och, ser man på, nu har klippet rätt storlek.

Ursäkta messerschmittandet. ;-) Himla fin bloggdesign förresten!

Gunilla sa...

Syster D, tack för tipset, det ska jag lägga på minnet, behövde inte tänka på det med den gamla designen :))

Gurkan är en riktigt sköning, och codrivern verkar inte så mycket smartare :)

Margit sa...

SÅ mycket snö ni har däruppe!!!

Gunilla sa...

Margit, ja några mil norr om oss, inte här än !!