onsdag 22 december 2010

Min mage har redan gett upp !

Ja, ibland sätter den sig verkligen på tvären, är det inte det ena så är det det andra. Misstänker att jag har någon slags början till magsår, för vissa dagar är det hemskt. Idag var jag så stabbig och konstig i magen, så jag åt inget förrän till lunch, och nu har jag införskattad lite medicament som förhoppningsvis lugnar magen lite. Jag tror att jag lider av en slags inre stress som jag inte riktigt kan hanterna, för jag tror jag är "ascool" som inte stressar upp mig för att det finns saker som borde göras med inte har gjorts.

Vissa reagerar på det med frustration och sätter fart och GÖR.. medan jag intalar mig att "det hinner jag sen".. sen ligger detta latent i min hjärna, och gör att min kropp/mage inte fungerar som den ska.

Skäms som en räv hur illa jag har behandlad mig det senaste året, och senaste halvåret har jag bangat helt ur vad gäller motion och promenader. Det värsta av allt är att jag kan inte skylla på någon annan än mig själv. Ond cirkel kallas det.


Nu har jag gjort ett litet avtal med mig själv, under juldagarna ska jag börja vara ute lite mer, och sen fortsätta med det. Inget nyårslöfte, utan ett hot mot mig själv, att så här går det inte att fortsätta nån lång tid.

I morgon kväll ska jag ta och skjutsa min mor till Västerås, innan jag landar i Sala för lite "lilla julafton", men skinkmacka och bingolotto. Jo, vi spelar bingolotto på lilla... tredje året i rad. Men, det går att zappa och se annat, eller kanske inget Tv alls, men vi börjar där.

Ta hand om er, bloggvänner, njut och ta det lugnt, det blir jul ändå.... "look whos talking :) "

20 kommentarer:

Anonym sa...

Hare så gott det går och ta det lugnt med den fetaste julmaten. Och så kör försiktigt, vännen!

Hälsa Salaligan och önska god jul till den liksom till mor!

Gunilla sa...

Tofflan, tack ja det får bli varannan rennie,,typ.

Ja det gäller att ta det lugnt om man ska ut på vägarna...

God Jul om vi inte höres innan !

charlotte sa...

god jul till dig med o ta nu hhand om dig
kram

Ylva sa...

Nu tar du och lugnar ned dig så att du mår bra över både jul och nyår och framåt! (Tips från en som åker hem till föräldrarna för att bli uppassad)

Gunilla sa...

Kloppan. tack önskar dig också en lugn helg !!

Gunilla sa...

Ylva, vinka när du passerar Avesta !! go jul

Daniel sa...

Njut av helgen!
Å bara att bita ihop och tvinga sej att röra på sej!
hejar på dej!

Gunilla sa...

Daniel, tack för din support..skulle nog behöva dig som personlig tränare :)

Fenixmonas sa...

Det kunde varit skrivet av mig...lika illa här men jag är ju så paniskt rädd för halka, fast igår var jag i alla fall ute och skottade altan! kramiz

cathrin- sa...

Vi får peppa varandra och börja röra på oss mera. Tyvärr försvinner ju inte det man måste göra för att man skjuter upp det. Bättre att få det gjort än att samla det i magen. Om magen är olag är hela kroppen i olag. Hoppas du får en mysig uppesittarkväll i alla fall.
kram

kattlådan sa...

Jag tar också min stress i magen. Slopa kaffet och lakrits. ;)

Ha det så underbart skönt nu och tänk på att stress för att man inte rör sig också ger magsyra. Man ska tillåta sig saker också att slöa om man känner för dig. Det ska va gött att leva. God Jul till dig och tomteprinsessan!

Kattlådan sa...

Ha ha om man känner för dig? Känner för det menade jag ju förstås! :D

Gunilla sa...

Fenixmonas, ja det är nog många, ta det lugnt med skottning, ni börjar väl redan idag med julfirande om jag inte minns fel, julkramizar till dig !

Gunilla sa...

catrin, ja motion gör ju att man får mer kraft och ork, att göra det andra man känner man borde...
ha en fin kväll du också, julkramar !

Gunilla sa...

Katten, jo visst kan jag slappa, det gör jag, det blir en ond cirkel att man inte kommer igång att röra på sig, men men, får försöka ta sig i kragen!

Drar ni till landet och firar? god jul till dig och gänget :)

Kattlådan sa...

Jag vet precis vad du menar - ju längre man dröjer desto djupare sjunker man ner i soffan.

Ja vi är på landet. Det är vackert som en sagobok här.

Stattinskan sa...

... vet inte om min kommentar fastnade här, men jag önskade i allafall er en GOD JUL!
:-)

Gunilla sa...

Katten, låter mysigt, här skiner solen på vintervitt landskap

Go Jul !

Gunilla sa...

Stattinskan, ha det så gott där i södern vinterorkan !! håll er inne !

Kattlådan sa...

God Jul!