torsdag 13 januari 2011

Var det någon av er....

.......som anmälde sig till duvmatningskursen ??
Totalt har 20 personer anmält sig ditt skämtkursen.
Läs mer på aftonbladet :-)
Olle Dufva var påhittat, jag har tidigare bloggat om passande namn, här är några till!!

Lisa Frost: Meterolog
Robert Tennisberg: Sportjournalist.
Elisabeth Ström: Kommunikationsdirektör för Vattenfall.
Annika Winsth: Chefsekonom på Nordea
Rolf Rånman: Säkerhetsansvarig för rånutsatta Handelsbanken i Råneå.
Michael Ball: Fotbollsspelare.
Jenny B Djurvall:
Jobbar på Naturmorgon i P1
Björn Sprängare: Ordförande för gruvföretaget LKAB.
John Lilja: Vd för Interflora.
Göran Läckgren: Urolog på Akademiska barnsjukhuset.

Fenomenet har för övrigt ett namn: aptonym.

18 kommentarer:

cathrin- sa...

du kanske kan få jobb på TV som ordvitsare. De behövs alltid. En del efternamn är inte så roliga, kommer inte på någon just nu, men de kan ge konstiga associationer. Duvmatningen hoppar jag nog över.

Systerdyster sa...

Meh...jag sa att jag behövde kursen, ju. ;-)

Gunilla sa...

Catrin, med vitsarna är ju sanningar inget påhittat :)Tror inte det är nån "vits" att jag söker :)

Gunilla sa...

Syster D, du får kolla hos nått annat utbildningsföretag. Klart du ska bli certifierad duvmatare :)

Wassen sa...

Synd att det var en skämtkurs. Jag skulle kunna tänka mej att ha blivit kursledare. I vissa lägen är jag riktigt duktig på att kuttra ;-)

Fenixmonas sa...

Passande namn...ska man då ha jobb efter sitt namn eller tar man lämpligt namn efter sitt jobb...hehehe...Kramiz

Gunilla sa...

Wassen, ta kontakt med dom, de hade 20 anmälda men saknar lärare :)

Gunilla sa...

Fenixmonas, eftersom man redan har namnet, så blir det väl att söka sig ett passande jobb :)

Kattlådan sa...

Jag är bra på att skita ner... ;)

Kattlådan sa...

Jag slog på "Göran Läckgren" på 123people.se för att se om han verkligen var urolog och då får jag se ett foto på Systerdyster bland hans bilder. Är inte det ett lustigt sammanträffande?

Gunilla sa...

Katten, det var väl verkligen lustigt, världen är bra liten du!

Gunilla sa...

Katten, själv var jag tvungen att slå på rånarrolf, och bannemig fanns inte allt med :)

cathrin- sa...

Vill man ha ett sånt där speciellt efternamn kan man ju undra?

Gunilla sa...

Cathrin, ja undrar hur den tänkte som kom på Tennisberg ?? :)

Jag är själv ett konstigt efternamn, det är bara jag och två till, min mor o bror som heter så i Sverige :)

Systerdyster sa...

Ja, så tamejtusan, Göran Läckgren och jag har något gemensamt. Kan det vara min inkontinens? :O

Gunilla sa...

Syster D, nä intelligens tror jag :)

charlotte sa...

haha göran läckgren..

Gunilla sa...

Kloppan, jag att ha läck i grenen när man ska till doktor läckgren :))