torsdag 10 februari 2011

Håhåjaja...




Satt just och tänkte på att det kommer "krämpor" med åldern som man inte kommer ifrån. En "krämpa" är att synen förändras. Jag klarar mig än utan läsglasögon, fast jag ser betydligt bättre MED dom, både vid vanlig läsning och vid datorn. Det knepiga är att man behöver dom både hemma och på jobbet, tur det funkar med den billiga varianten som man kan köpa lite varstans numera så man kan ha fler.


Det omtalade klimateriet, som vissa valsar igenom obemärkt och andra har sämre erfarenheter av.... time will show !




Läste dock en kul grej på facebook häromdan :


HÖR UPP ALLA KVINNOR:

Var inte oroliga över att komma i klimakteriet.
Det är bara datumen på äggen som går ut - inte på hönan :)



24 kommentarer:

Anonym sa...

Klimakteriet - vad är det? Jag har fortfarande tonårsfinnar och regelbundna lingonveckor fast jag är tant (blir 49 i april). Jag längtar tills skiten är över!!!

Jag är också fortfarande närsynt. Tänkte jag skulle slippa linser helt med åldern, men icke...

Gunilla sa...

Tofflan, aha, då kanske du snart har perfekt syn alltså ?

Daniel sa...

hehehe så sant citat! Tycker tjejer 40 uppåt e de mest charmiga som finns!

Gunilla sa...

Daniel, du är väl gentlemannen no 1 du !!

Fenixmonas sa...

Hehehe...den där var bra! Här är i alla fall det hela genomlidet och klart...fast helklart blir det aldrig, det blir svettigt då och då, även här i kylan! Kramiz

Sladdertackan sa...

Ja, klimakteriet drabbar och väldigt olika. Många märker inte av det ens. Min egen mor hade besvär ännu i 90-årsåldern. Så jag kan tänka mig hur livet ser ut framöver.

Citatet är urskönt!

Margit sa...

Ja det är BRA att vi kan skaffa och använda GLASÖGON..både när vi läser/sitter vid datorn..och så...
Din historia om övergångsåldern...den var ROLIG!!!!
HÄR snöar det..har snöat hela dan...och nu skall jag snart åka och jobba en extra natt...Kul..att träfaf arbetskamraterna också!
Kramen vännen!!!

Gunilla sa...

Fenixmonas, ja jag är nog en bit på väg, verkar rätt ok ändå :)

Gunilla sa...

Sladdertackan, haha, ja det kan väl bli både pest och kolera kanske ? nåväl. vi överlever !

Gunilla sa...

Margit, jag beundrar dig, jag skulle gå i pension pronto !! men skulle också sakna jobbarkompisarna !

Anonym sa...

Visst borde jag få det?! Men frågan är... Jag satt och glodde på bilden du har iinlägget, det ska väl föreställa en glasögonorm..? Men jag satt och tänkte: "Vad menar hon med att ha en bild på en mamba?! Mamba är ju kondomen som kramas."
Är jag blind, blond eller blåst???
*asgarvar*

Stattinskan sa...

Det värsta med klimakteriet är att det dryper av saltstänk överallt ... när man tittar på reklam eller barnprogram gråter man och på nätterna väter man ner lakanen ... men annars så är allt bara finfint ... not :-)

Gunilla sa...

Tofflan, du behöver VERKLIGEN glasögon, självklart ser du väl att det är en glasögonorm :))) sen ligger det massor av glasögon runt om honom :)

Gunilla sa...

Stattinskan, ja man får väl börja sova på balkongen :)

Anonym sa...

Jag bävar för hur jag kan komma att bli när jag är i klimakteriet..vill inte tänka på det nu. Usch ja--
Däremot trivs jag med att ha fyllt 41 år, vi är charmiga som Daniel där uppe skrev haha.
carola

Gunilla sa...

Carola, haha, lustigt, när du skrev "daniel däruppe" tänkte jag för i lite religösa tankar, sen kom jag på att det var i bloggen du mena :))

Anonym sa...

Jag är blind, blond och blåst och såg inte glasögonen först... :D

Gunilla sa...

Tofflan, nähä du, det är du då rakt inte, du kanske ser lite glest, är blond, men definitivt inte blåst :)

cathrin- sa...

Själv har jag tre par glasögon, ägnar stor del av mitt liv åt att leta efter dessa. Jodå, krämpor kommer. En del klarar sig bättre, andra sämre. Förhoppningsvis hör du till den gruppen som klarar sig utan att behöva byta kläder flera gånger/dag när "det" slår till.

Gunilla sa...

Cathrin, haha, ja jag äger också 3, om inte 4 .... ja det är väl olika hur man "drabbas", det lär visa sig !!

Micael sa...

Gillade citatet. Dock ger det inte mig tröst som befunnit mig i ett jävla manligt klimakterium i sju år nu. Kan inte ha några element på i kontoret och måste ha ett fönster på glänt, snart kommer eleverna börja klaga på frostskador. Hålla föreläsningar är ett helvete, halva går bra sen känner man en svettdroppe komma direkt efter den kommer skyfallet. Nu kan jag inte stava till det manliga könshormonet, men det är skit samma för det skulle bara göra mig än hårigare och östrogen skulle bara ge mig större "make tits". Får nog fortsätta vattna blommorna med mig själv.

Gunilla sa...

Micael, oj då, det lät som man kan rejäla problem även som man då... hoppas du får rätsida på det snart, 7 år.. liksom..

Anonym sa...

Jag hade perfekt syn tills för ett par år sen, ville inte riktigt inse att jag faktiskt behövde glasögon, men åldern tog väl ut sin rätt, lika bra att inse det. Nu har jag massvis med glasögon, köper billigt på öb och andra ställen,förlägger dom hela tiden, därför måste jag gardera mej med flera stycken.topparochdalar

Gunilla sa...

Toppar o dalar, haha ja det är samma taktik som jag då, sprida ut dom där man brukar läsa typ :)