söndag 6 februari 2011

Sköna Söndag !



Så hette ett tvprogram som sändes på söndagmornarna för en herrans massa år sedan. Nu var det inte det jag skulle prata om idag. Jag sitter förnärvarande i min skööna fåtölj, eller, halvligger ska man kanske säga.


Jag har nyss kommit hem från Volleybollturneringen dom gick av stapeln idag. Efter totalt två timmars aktivt spelande, och en promenad på 20 minuter hem från hallen, är mitt fysiska tillstånd STELT !! Jag har försökt stretcha och mjukat upp mig, men är rädd att det kommer att bli ett par jobbiga dagar med träningsvärk som väntar i början på veckan.


Hur gick det då ? Jo vi vann en och förlorade en och dom två övriga blev oavgjorda. Ett resultat som alla var nöjda med.


Egentligen är jag grymt sugen på en pizza nu, men dottern har lånat bilen, och det finns nog ingen möjlighet att jag går utanför dörren nått mer idag ! Jag tror jag ska göra en djupdykning i frysen och hitta på nått att smörja kråset med !
Sen kan det nog bli några sidor lästa i den här boken .......

.... har länge tänkt jag skulle läsa den, Alex Schulmans skrildring av sin bardom och sitt förhållande till sin far. Alex skriver riktigt bra, det tar nog inte lång tid innan denna är läst gissar jag !!
Ha en skön söndag, bloggvänner !!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad jag är avundsjuk på dig som har Alex Schulmans bok kvar att läsa! Jag fick den av den snälla fru Hatt och läste boken med stor behållning.

Men aj aj, träningsvärken lär nog inte minska om du sitter stilla och läser...
Ha en go söndagskväll ändå! :D

cathrin- sa...

Oj, vad jag fick kämpa för att komma in på kommentarer idag. Vet ej varför? Bpken Skynda att Älska, är bra, så den tycker jag du ska läsa. Grattis till att det gick bra i matcherna - var tydligen flera stycken+ Förstår att du är helt slut efter den dagen. Hur man bekämpar träningevärk vet jag ej, stretcha?

Anonym sa...

Men hjälp, jag ser ju dyslektisk ut. Sätter + när det ska vara ? och bokstäverna hoppas omkring som jag vet inte vad. Får skriva långsammare i fortsättningen. /cathrin

Gunilla sa...

Tofflan, ja stretcha ut musklerna är det man kan göra, hade jag haft badkar så kanske man tagit ett bad, det blev en långdusch ístället ! !

Boken verkar jättebra, har läst mycket av Alex, han har nyss kommit ut med en ny bok, som beskriver hans kärlek till sin fru...

Gunilla sa...

Cathrin, jag ser ofta småfel jag smyger in i mina inlägg, ibland orkar jag ändra, ibland struntar jag i det, när man förstår vad som står, jag förstod dig, så lugna puckar ;)

Anonym sa...

har aldrig läst ngn krönika eller så av honom. får ta o göra det då

Gunilla sa...

Kloppan, ja det är att rekommendera faktiskt !!