tisdag 22 februari 2011

Tack Stora Enso !!

I går vi vi beskedet hur mycket ersättning vi skulle få för året innan, pga av att vi jobbat mer än beräknad normal arbetstid. Vi fick välja på pengar eller ledigt, jag tog ledigt. En hel vecka till att lägga till årets semester, mums säger jag !!

Nästa månad bör vi få den årliga bonusen också, så då får vi en klutt på ca 3-4 % på förra årets lön, mums muums !!

Om två - tre veckor arrangerar dom årets skidresa till Romme, se upp i backen om ni befinner er i närheten !!

I morgon är det "tjejkväll" ... en föreläsning om kost och träning med Blossom Tainton som företaget ordnar tillsammans med ett annat större företag i kommunen, det ska bli trevlig det också !



Ser fram emot detta, tack kära arbetsgivare !!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken toppenarbetsgivare! :D Och nu måste du väl få ännu mer påökt när du har bloggat så fint om Stora Enso, eller hur??? ;-)

Gunilla sa...

Tofflan, jo det är inte helt fel med lite extra, fast det vore kanske ännu bättre att ha en högre fast lön i månaden, fast då märker man inte av dom här små överraksningarna :)

Kattlådan sa...

Prisa gud! Här kommer skatteåterbäringen. Nästan. Grattis! :)

cathrin- sa...

Grattis till generös arbetsgivare. Kul när man känner att man blir uppskattad. Själv jobbar jag i sjukvården, vi har aldrig någonsin fått något utöver vår minimala lön. Så har ni några lediga platser?

Gunilla sa...

Katten, ja, typ, gäller att glädjas åt när det sker :)

Gunilla sa...

Cathrin, jag hör av mig om det blir nått ledigt på vår företagshälsovård då, så får du vara med och dela :)

Monika Häägg sa...

Härligt med extra semester. Det hade nog jag också valt!

Daniel sa...

Ojoj bättre lön & längre semester!! WOW lyx du!

Gunilla sa...

Monika, ja.. har valt olika varannat år, men ledighet njuter man längst av tycker jag !

Gunilla sa...

Daniel, ibland blir det jackpot vettu !!

Anna sa...

Det är du sååå väl värd efter allt slit!
PUSS

Anonym sa...

åh så kul med en generös arbetsgivare. har ni speciella mål ni måste uppfylla?

Fenixmonas sa...

Kanonbra! Här ska vi få möjlighet att byta ut semesrdagstillägget mot ledighet...det gör 6 extradagar för mig och det köper jag direkt!! Kramiz

Gunilla sa...

Anna, pösss!!

Gunilla sa...

kloppen, inte för arbetstidsersättningen... det är liksom egentligen inarbetad tid. Bonusprocenten byggs på en rad olika saker, både som vi kan påverka, och annat.

Gunilla sa...

Fenixmonas, ja ledighet är mycket värt faktiskt... kul att ni också fått lite extra !