onsdag 23 februari 2011

Åh, vatten, stan e´full med vatten....

Känner ni igen den gamla slagdängan med Robban Broberg... i går blev det verklighet i Avesta. Så här såg det ut några hundra meter från där jag bor. En vattenläcka gjorde att det bara forsade ut vatten. På vissa ställen i ett bostadsområde intill var det flera decimeters djup...

Vi drabbas endast med att bli utan, just vatten.... i kranen alltså.





Med tanke på att vi i morse hade -24, så kan det vara så att vi har världens största skridskobana i dag . Ska inspektera det efter jobbet ...



- vid cykling..medtag snorkel...

16 kommentarer:

Anonym sa...

Men hjälp! Gissningsvis åker folk skridskor i dina trakter nu då??? Ser ju livsfarligt ut! Kör försiktigt, hörru!!!

Anonym sa...

Jamen Jösses, då kämpigt ni har det med massor av snö och vattenläckor. Det ser jobbigt ut..

Här väntar vi på vårväder till helgen säger de. Hoppas att det smälter undan fort hos er nu med.
Carola

Gunilla sa...

Tofflan, ja som tur var åker jag åt andra hållet när jag drar till jobbet, och dom har nog pumpat upp mycket under natten. Stackarna i kylan...

Gunilla sa...

Carola, borde varit varmvatten som läckte istället :))

Anonym sa...

Har du simutrustning med dig? Eller båt kanske? Sjöstövlar. Gäller att vara rustad med allt numera tror jag./cathrin

Systerdyster sa...

Är det DET som kallas Avestaforsens brus???

Gunilla sa...

Cathrin,ja vadarstövlar hade nog varit på sin plats :)... båt, kanske där det var fler dec. djupt. Skulle sett kul ut iaf :)

Gunilla sa...

Syster D, haha, ja DET är det kanske ? det hade jag inte haft en tanke på, älvar kan ju bryta nya vägar ibland :))

S@ra sa...

Vilken mardröm med vattenläcka - eller snarare så mycket vatten på gatorna - nu när det är köldgrader ute. Akta dig Bambi!

Anonym sa...

hoppas att ni har vatten o att det inte ´blir skridskobana

Fenixmonas sa...

Ojojoj, vilket elände! Såg i tidningen att många rör fryser sönder nu...Kramiz

Gunilla sa...

Sara, ja som tur är har dom pumpat upp allt vatten, annars har vi idag -25 grader åter igen...många bilar hade frusit fast i backen i går natt ..

Gunilla sa...

Kloppan, ja nu har alla vatten och läckan (en spricka på 2 meter) är lokaliserad !

Gunilla sa...

Fenixmonas, jo dom som har dåligt isolerade rör ligger nog farligt till numera...

kattlådan sa...

Hur kan man pumpa i den här kylan? Det borde frysa på en gång. Attans olyckligt för kommunen. Annars verkar det som de (iaf Stockholms stad) har insett att alla benbrott är dyra för jag tycker att de plogar och sandar med en väldig fart (men jag rör mig bara i innerstaden så jag kan bara säga något om den).

Gunilla sa...

Katten, ja dom pumpar alltså nu bara i hålet dom grävt där dom hittat läckan, typ nån meter ner i backen, under tjälen...