torsdag 3 mars 2011

I dag är det fredag....



.... ja ja, jag vet att det är torsdag, men jag har tagit semester i morgon så för mig ÄR det fredag idag. Tyvärr har jag haft ont i halsen ett par dar, och är väl inte i toppform, men njuta av lite ledighet kan man göra ändå.

Hoppas det blir fint väder, så man kan ta sig en promenad eller så. Sovmorron är heller inget plågsamt....

Plågsamt var det säkert däremot för den stackars hund som blev utsatt för nått hemskt igår. I min gamla hemort Långshyttan, kunde folk beskåda en bil som åkte runt med en hund som satt kopplad till dragkroken. Mirakulöst klarade sig hunden utan allvarliga skador, bilens färd slutade i diket och "hundägarna" är fortfarande på fri fot.... Läs mer här..

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en skön långhelg! Ska du göra nåt särskilt som att vara ledig och ha det skönt??? :D

Fyyyy den stackars hunden!!!!!! Fruktansvärt!!!

Kram!

Stattinskan sa...

Åh fy, sånt där vill jag inte läsa om (ja, alltså inte att du är ledig utan om hunden ;-)
Vilka jäkla nötter det finns

Gunilla sa...

Tofflan, jag pyser ner till Sala då det är pappaboende för tjejerna.
Hoppas på fint väder och promenader... typ :)

Gunilla sa...

Stattinskan, ja jag kan bara hålla med, dom skulle utsättas för samma behandling själva, som straff..

kattlådan sa...

Jag ska jobba hemma för första gången i mitt liv i morgon - känns som ledigt också. :)

Synd att så många knarkare har hund.

Gunilla sa...

katten, skönt bara att inte behöva upp o iväg !!

Hunden i detta fallet var stulen.. grrr...

Ylva sa...

Neäh, vad ledsen jag blir när folk är dumma mot djur!

Fenixmonas sa...

Fy f-n för sådana människor, de borde inte få ha djur över huvudtaget...möjligen en boa runt sin hals...Apropå hals så får jag hoppas du inte blir sjuk nu utan kan njuta av din helg. kramiz

Gunilla sa...

Ylva, ja hur man kan ge sig på barn o djur är oförklarligt... idioter, finns inget bättre ord..

Gunilla sa...

Fenixmonas, ja hostar gör jag så helt kry är jag inte, men skönt att slappa och se på vm :)

dom hade t.o.m stulit hunden, galningarna som gjorde det..

Sladdertackan sa...

Så horribelt! Koppla en hund till dragkroken. Förhoppningsvis är bilföraren nu infångad.

Krya på dig!

Gunilla sa...

sladder-- kan bara hålla med...