tisdag 8 mars 2011

Plötsligt händer det !!

Att det är svårt att få jobb idag, är väl ett "understatement", därför är jag så glad för Jessica´s skull, som i princip på samma dag får erbjudande om två jobb.... hur sannolikt är det ?

Ett är ett halvårsvikariat på samma ställe som jag jobbar, på marknadsavdelningen, och ett är ett fast jobb på mac Donalds. Det är banne mig inte ens enkelt att få jobb där nuförtiden, hon fick komma på en intervju, sedan valdes några till ut för en kompletterande intervju, och sen blev hon erbjuden ett jobb.

Återstår att se vad hon väljer, egentligen är ju jobbet här mer det hon egentligen vill ha, men å andra sidan är det andra en fast tjänst.

Hur som, jag är glad att det äntligen börjar lossna!!




- studenten i fjol, nu får hon äntligen börja jobba och tjäna lite stålar !!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hälsa dottern och gratulera! :D

Gunilla sa...

Tofflan, tack det ska jag !

kattlådan sa...

Vad kul för henne. Har hon gått sedan i våras utan jobb? Det måste vara pest.

Gunilla sa...

Katten, ja, men härikring är det många som får gå mycket längre än så. Hon skulle ha hoppat på en utbildning till hösten annars, men nu får hon knega ett tag, det blir bra det!

Fenixmonas sa...

Så himla kul att höra! Vi har alldeles för många unga som inte får några jobb idag...sen snackar de om att höja pensionsåldern, så befängt!! Kramiz

Ylva sa...

Heja tjejen! Jag tycker hon ska ta halvåret och sedan plugga men om hon gillar McDonalds kan hon ju ta det och hoppa av för plugg senare.

Gunilla sa...

Fenixmonas, ja så rätt , det är snett i samhället..!!

Gunilla sa...

Ylva, ja det är skönt att hon fått nått, många går utan jobb, så får man liksom starta med nått. jag själv började direkt efter gymnasiet med att köra tidningar och städa, efter ett halvår fick jag jobb på kontor som jag ville...man får liksom ta det som erbjuds till en början--

Anonym sa...

Duktig tjej! Säkert bra för självkänslan att bli erbjuden jobb, och dessutom på två ställen. Grattis!topparochdalar

Stattinskan sa...

Åh, så roligt. Nä, det är minsann ingen lätt sak att vara ung idag!
Grattis, grattis, grattis!

Gunilla sa...

Toppar o dalar, ja absolut. Faktiskt har chefen är i Fors låtit henne testa där en vecka, så hon behöver inte bestämma sig riktigt än vad hon tar!

Gunilla sa...

Stattinskan, näe sannerligen inte, speciellt inte dessa småstäder som vi huserar i !!!

Maria sa...

Vad skönt för henne och för dig, man blir lixom glad när det löser sig för ungarna :-)

Gunilla sa...

Maria, precis, kunde inte sagt det bättre själv :)