onsdag 9 mars 2011

Ove käkar hemgjord senap !!

Solsidan är ett av dom roligaste program jag sett på länge .... ute i finkvarteren bor Fredde o Mickan (Johan Rheborg och Josefine Bornebush) , som har det senaste av senaste i inneprylar.....

Deras mindre välbeställda bekanta Alex o Anna (Felix Herngren o Mia Skäringer)

Utmärkta skådespelare allihopa, men roligast (eller mest hemsk) är en tredje granne, Ove.

Han är en person som kryper under skinnet på sina medmänniskor... slänger in några klipp, finns fler på TV 4 play, även hela program om ni inte sett, och är nyfikna...

I det första är det dock Ove själv som får en liten obehaglig överraskning...






I det här klippet där Ove övertalar Alex att åka till Jysk istället för IKEA, är bara en snutt, hela programmet där han har egen märkning "50 % rabatt" som han klistrar på sina varor.... och hur dom ska frakta hem soffan...är inte med, men ett smakprov i alla fall...

- > Ove tjatar sig med till Jysk, och shoppar loss.....






Den nyblivna mamman Anna, är rädd att dottern ligger efter i utvecklingen, och försöker förbrilt att hitta framsteg att skryta med på mammaträffarna.....

-> Wilma äter tacos


Have a nice wednesday, my friends !!

12 kommentarer:

Sladdertackan sa...

Jag har missat solsidan, ska titta på klippen.

Gunilla sa...

Sladder, gör det, har du liknande humor som jag så lär det bli några skratt !!

Maria E. sa...

Hej Nillan!
Jag hittade dig på en bloggväns sida och jag gillar verkligen din blogg:).

Jag älskar solsidan! Och Ove är verkligen en hemsk människa, brrr...
Ha det fint, Maria

Gunilla sa...

Maria E, va trevligt att du tycker det, välkommen, kikar förbi och tittar var du "bor" nånstans sen :)

Ja, man vet liksom inte om man ska gilla eller ogilla honom, men som tv figur så gillar jag iaf :)

Anonym sa...

Upptäckte solsidan rätt nyligen och skrattar gott varje gång, nu missar jag inte ett enda avsnitt. Fick en dvd box av dottern med gamla avsnitt,som vi betar av hela tiden. Hoppas serien blir kvar länge till.topparochdalar

Gunilla sa...

Toppar, tyvärr lutar det inte åt fler inspelningar just nu, men vet vet, vi håller tummarna :)

Ylva sa...

Haha, det är så kul att Ove fortsätter att äta mackan fast den smakar illa.

Gunilla sa...

Haha...gratis är gott !!

Kattlådan sa...

Min favvo är Fredde! Jag tar nästan fram skämskudden när Dorsin kommer. Fånigt va? :)

Fenixmonas sa...

Har aldrig sett Solsidan, orkar för det mesta inte med någon TV under veckan. Ska kika på klippen...kramiz

Gunilla sa...

Katten, hehe ja gillar hans bantningsmetod, att åka runt på den där vad den nu heter, käka i korvmojjen... och gräddorgie på toan *Asg*

Ja men eller hur? Dorsin ÄR verkligen obehaglig, kryper nästan genom rutan :) ... men han spelar ohyggligt bra, att dom kan hålla sig för skratt !!

Gunilla sa...

Fenixmonas, det går på söndagskvällar i fyran :) Vi får se om du gillar det då !