fredag 8 april 2011

Frågespalten....

Idag lämnar jag svar på lite frågor, hade inget bättre uppslag !!! Kanske får du reda på nått om mig som du inte visste, kanske inte !!

Men först, hjälp till att hålla utkik efter hunden Noah, läs i systerdystersblogg om hunden som rör sig i norra stockholm


Höger- eller vänsterhänt: Höger



Hårfärg? Hm, mörkblond tro? iaf naturellt :)


Ögonfärg? Blå-gröna


Soluppgång eller solnedgång? åh, måste man välja, båda är bäst


Syskon? en lillebror


Favoritmånad? Juli, innebär semester och förhoppningsvis fin sommar !


Vem ringde du senast? Min dotter


Vem ringde dig senast? En kollega från jobbet


Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till Anna, " jag har sovit till nu, skall äta, puss "


Vad är dagens planer? Ta det lugnt, kanske gå ut en stund, är hemma och haft magsjuka..


Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på till vem, men sms funkar bra..


Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta, men pappa gick bort för 10 år sedan.


När såg du senast din mamma? förra torsdagen, då skjutsade jag henne på shopping


När vaknade du idag? Först kl halv 7 då Johanna och kompis stökade i lägenheten, sen sov jag till typ 11 ..


Vem fick dig att skratta senast? Johanna o Amanda, när dom berättade att dom glömt nyckeln till vindsförrådet i går kväll, och tog en stege och klättrade in istället...verkar inbrottssäkert..måste kolla upp !


Är du för ung för att äga vinylskivor? Jag är uppväxt med vinyl, och har väl nån kvar i nån gömma...men inget att spela på..


Har du stationär eller bärbar dator? Har en bärbar...


Sover du med eller utan kläder? Både och...


Hur många landskap har du bott i? Har bott i Dalarna hela mitt liv, förutom nån månad i huvudstaden i ungdomens dar..


Har du någon gång spytt på fyllan? Ja, ingår inte det i vuxenutbildningen? :)


Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota, lätt, när vädret tillåter


Humör just nu: Jo helt OK, vill känna mig liite piggare men...


Favoritgodis: Jag är ingen godisråtta, det blir nog ostbågar i så fall..


Är det nåt du absolut inte äter: Sniglar, musslor o dylikt. Surströmming, why? liksom ?


Vad sa du senast: Ska du flytta hemifrån ? Johanna hade rejäl packning när dom gick i morse :)


Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Att ha fått vara med om den stora förändring vi haft som är födda på 60 talet, från att bil o tv var lyx, till att all möjlig teknik finns till det mesta, tror inte jag velat missat det mot nått annat. Dom som är födda efter andra värlskriget, som min mamma, har varit med om än mer revolutionerande utveckling.. men jag kan hoppa över det att ha bott 9 personer i ett rum o kök !!


Sommarplaner: Inga spikade planer, hoppas på ännu en fin sommar att njuta av, utomhus så mycket som möjligt !! Fast sommaren börjar med att yngsta dottern tar studenten, det är spikat ! '


Fisk eller badkruka: Badar gärna, när värmen kommer!!


Hur många kuddar sover du med: Två, ibland en ...


Favoritväder: Sol o varmt !!!


Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: En motorbåt, en gps, och en stor tank med bensin ! Spelar du nåt instrument: Kan harva behjälpligt på gitarr, och klinka lite på synt... och spela dragspel. Men alla instrument har varit "komplediga" fler år...


Morgon- eller nattmänniska: Oj, ingetdera, lägger mig rätt tidigt, och sover gärna länge...


Sparare eller slösare: Inte spara, tyvärr, slösar ibland, pengarna försvinner iaf så...slösa :)


Bästa film: Ser inte så mycket film, men "vid din sida" med superskådespelare och gripande handling...


Tror på liv på andra planeter: Hmm.. svårt. Tror dock att vi lever vidare på något vis i andevärlden..time will show


Tror du på mirakel: Svårt ord, kan ha samma betydelse som tur ? eller extrem tur...det tror jag på


Ser du dig själv som tolerant mot andra: Ja, om det är nån som jag bryr mig om så tycker jag att jag är det. Blir jag dåligt bemött av nån, kan jag nog ge tillbaks med samma mynt..


Är du kittlig: Ja


Snarkar du? Ja, det händer !!


Stjärntecken? Tvilling


Rädd för insekter? Nej, inte rädd men dom är obehagliga Äckligaste insekten: Fästing o tvestjärt...


Största svaghet: Slarvig, lat, matlagning


Det här är jag bra på: Usch, vilken svår punkt..Har försökt vara en bra mamma, vad nu det är, att finnas och att ställa upp när man behövs och överföra det man tycker är bra ideologi.. vet inte om jag lyckats till 100%, men som det verkar så uppför sig mina flickor och umgås inte i "dåliga kretsar"... sen har jag en stor portion humor i mig, det är väl inte heller uppskattat till 100% alltid :)


Bästa bok? Har precis lånat hem Lars Keplers första "hypnotisören" ...


Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Att jag uppfann ett direkt botande medel mot cancer, tillika vaccination. Inte direkt en super"kraft" men...en önskan då.


Vad vill du jobba som barn? Jag ville jobba på dagis, och lite senare ville jag bli gympalärare... svårt att tro nu, jag vet :)


Pizza eller hamburgare? Pizza


Skriver du dagbok? Nej, men bloggen är väl en typ av dagbok ?


Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? Piercing är inte OK nånstans... Tatueringar, kan va fina om dom är fint gjorda och diskret gjorda. Ser framför mig alla skrynkliga om 30-40 år, men sina finmotoriska tatueringar...då gäller det att ha dom på ett ställa där det inte hänger som värst :)


Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Då lutar det åt stökigt, fast inte mer än normalsvensson.


Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? NEJ !!!


Vilken hand håller du gaffeln i ? Det växlar... höger om jag inte använder kniv..


Är du rädd för blod? Nej, men ser inte gärna ett operation typ...


Saltar du på maten? Ja, ofta


Gillar du att sjunga? Jag sjunger hellre än bra...


Anser du att du är stark? Ja, oftast, men man har sina "downs" också..


Brukar du sola? Mer än gärna...


Vad gör du om du får hicka? Dricker lite kanske ..


Använder du knark? Undrar om nån skulle skriva det här då? Hehe, nej, knark använder vi inte..


Kaffe, te eller inget? Både och... en kopp kaffe om dan räcker


Har du en besatthet? Nää..tror inte det, skulle vara att jag inte ger mig när jag ligger under i spelet "bubbles" på fejjan :)



16 kommentarer:

Ylva sa...

Oj, det var en lång lista! Får se om jag orkar göra den. Jag tog bort en kommentar hos mig som du nog misslyckats med, det var bara en massa parenteser...

Gunilla sa...

Ylva, gör den gärna, kollar hos dig sen :) Ja, råkade komma åt postaknappen lite tidigt :))

Sladdertackan sa...

Hm, du är nog inte fast på den öde ön om du har med dig både motorbåt, gps och massor med bensin, då är du bara på besök ....

Anonym sa...

Oj, var har du hittat denna lista? Det måste ha tagit en stund att skriva och svara på alla frågor - men man fick ju veta en hel del om dig. Att du har humor är väl en bra egenskap. Folk utan humor tycker jag är - trista. Trevlig helg och hoppas magen blir bättre! /cathrin

Gunilla sa...

Sladdertackan, men om man nu får önska :)

Gunilla sa...

Cathrin, på en blogg, ibland är det praktiskt med "hjälp" :)

Stattinskan sa...

... finns det NÅTT som jag inte vet om dig nu ;-D
Gomorron

Gunilla sa...

Stattinskan, förmodligen inte, gomorron :))

annapanna sa...

Du är inte alls lat :) Puss

kattlådan sa...

Ha ha kompledigt. Den ska jag försöka komma ihåg (as if - så senil som jag är...).

Mina svar skulle nog bli ganska lika dina.

Anonym sa...

Inte så många frågetecken, men likhetstecken, däremot med mig. Matlagningen, t ex och tvestjärtar och fästingar... :D

Kram pårej!

Gunilla sa...

Anna, johodå :)<3

Gunilla sa...

Katten, hehe, ja det var en sån där sak som bara "kom" ... vilket det rätt ofta gör, önskar man kunde använda hjärnan till nyttigare saker :))

Gunilla sa...

Tofflan, hehe, ja usch dom är obehagligast brr..

Systerdyster sa...

TACK, både för informationen och Noah-länkningen!

Gunilla sa...

Syster, så lite, hoppas han hittas !!