söndag 10 april 2011

Sunny sunday .....




Det är en sanning med modifikation, för det är en del moln på himlen, som skymmer då och då. Temperaturen har kommit upp i 12 grader i skuggan utanför mitt köksfönster.


Jag tog en rejäl sovmorron idag, sov till klockan var elva... då hade jag hört Anna bli väckt av klockan sisådär vid sextiden, det var sista stalltjänstgöringen på stället där dom har hästarna står nu. Strax före kl tio vaknade jag till lite, Jessica hem från Jesper, hon skulle hämta bilen och åka till Hedemora och jobba ett pass... söndagar = stugbyte i fjällen... mycket gäster idag gissar jag.


Nåväl, när jag vaknade sen vid elvasnåret hade jag fått ett par mms från Anna. Hon och dottern hade efter stallet dragit till Västerås och IKEA. Dom har utförsäljning i gamla varuhuset, idag var det 80 % rabatt. Det var MEGA kö när dom kom vid öppning..och efter tjugominuter var det tydligen fortfarande lång kö... då drog dom till andra affärer, vet inte om dom ämnar återvända senare.


Johanna är på Romme travbana sedan i fredags. Funktionär på nån SM uttagning. Dom har sovit i speakertornet i två nätter, ler åt tanken, det är det jag kommer tänka på hädanefter när jag passerar travbanan i Borlänge :)


Nu ska jag sätta lite fart, vill ut medan det är "mitt på dan" .... men ska bara hälsa på hos er en sväng, och just ja, jag slänger med två bilder som nån av döttrarna tog i somras, bara för att ni ska komma ihåg att det snart kommer en sommar igen !!!



- sitta på bryggan och lapa sol, det är livet det ... eller plaska ner polarn kanske :)


6 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara sommarbilder!..

Hoppas du kom ut, det var härligt idag!

Gunilla sa...

Tofflan, cyklade bort till fotbollsplan och såg på lite fotboll !!! vårkänslor !

Herta sa...

Nu börjar jag längta till sommaren på riktigt när jag ser dessa bilder.

Gunilla sa...

Herta, eller hur sommarvibbar !!

Anonym sa...

Snart snart är det sommar igen, härliga bilder har du här. Tänk att få bada snart, tiden får gå fort.topparochdalar

Gunilla sa...

TOD; ja det är liksom härligt att titta på sommarbilder och veta att vi har det framför oss nu !!