måndag 18 april 2011

PS....



... måste berätta den roliga anekdoten som vi skrattat gott åt några gånger nu... jag tror det var i lördagskväll. Vi tog svängen förbi affären för att få med några nödvändigheter ut på wischan. Vi hade pratat om det i bilen, vad det var vi skulle komma ihåg, och tumlade runt på Coop och plockade ihop det.


När vi var klara och började gå mot kassorna så utbrister skumprinsessan " JAA, Just ja, vi skulle ha tvål till därnere också !!


I två sekunder tänkte jag ... men måste hon prata så högt om deet ?? men i samma veva kom jag på att hon menade toaletten därnere på undervåningen *asg* ... undrar om folket omkring förstod det också :) ...



tvål som tvål ?


18 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj, finns inget man får så ont i ryggen av som trädgårdsarbete. Det kommer jag ihåg från tiden när jag hade koloni. Skönt med kort arbetsvecka va? /cathrin

Gunilla sa...

catrin, japp och därpå långhelg :)

Ja, jag har bott med trädgård nästan hela mitt liv, till 2002, då hade jag en liiten stuga ett par år, men det kändes som det blev för mycket. Nu kan få en dos av fysiskt jobb ute igen med att hjäpa till hos dom som hellre tillbringar utetiden i stallet :)

Annapanna sa...

Ja det är underbart med en egen dräng :D :D puss

Gunilla sa...

Anna.. nåja ...trädgårdsmästare tack :O

Margit sa...

Ja det var en BRA misstolkning...ellerl felsägning....
Kram!!

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan denna tisdag! Hehe...ibland blir det riktigt tokigt! Kramiz!

Stattinskan sa...

Det är ju sådana där felsägningar som kan lysa upp vilken grå dag som helst :-D

Gunilla sa...

Margit, he he ja fast hon sa rätt med jag (och kanse nån mer..) tänkte nått annat lite snabbt :)

Gunilla sa...

FEnixmonas, gomorron på dig !!

Gunilla sa...

Stattinskan, ja och jag skrattar gott åt det när jag tänker på det :)

Systerdyster sa...

Men vad jag älskar felsägningar eller vad det nu kan kallas! Tack för morgonens stora skratt!

Gunilla sa...

Syster D, ja egentligen sa hon ju inte fel, man kunde bara tolka det på olika vis, hursom, väldigt skoj :)

Anonym sa...

Ha ha ha, underbart! :D

Gunilla sa...

Tofflan, just det "under"bart :)

Maria E. sa...

Ja, barn kan verkligen göra bort en:). När min dotter var fyra kanske åkte vi buss. Vi satt längst bak, hon innerst. Plötsligt fick hon för sig att hon skulle ut och springa i gången. Nej, det är farligt, sa jag och satte benen framför henne så att hon inte skulle kunna springa iväg. Då skriker ungen: Aj, aj, slå mig inte mamma! Hela bussen vände sig om och jag skämdes så jag att jag ville dö. Hemska unge:).

Gunilla sa...

Maria, barnet i detta fall är 40 år :) .... hehe, jag förstår att du ville sjunka genom jorden vid den upplevelsen, huvva, det kom väl ingen från soc. och ringde på ? :)

Maria E. sa...

Aha! *s* Det var namnet skumprinsessan som ställde till det för mig:). Och så lät det sådär smågulligt som barn kan uttrycka sig.
Kram

P.S. Helt sjuk midsommarfilm, tack för skrattet!

Gunilla sa...

Maria E, det kanske inte varit lika roligt om ett barn sa det som när en 40 åring säger det högt :)))

Midsommarfirande gick hett till !!