måndag 18 april 2011

Hallå där ! Då är man på jobbet igen, och det är lunchrast och äntligen ska jag få tid att läsa lite hos er, se vad ni haft för er i helgen ! Själv är jag lite småöm i hela kroppen, värst är ryggen, som fick sig en knäpp i går eftermiddag, när jag försökte idka lite trädgårdsarbete i det härliga vädret ! Var rädd att det var en äkta ryggskott som ville komma på besök, det var lite svårt att ta sig i och ur sängen, men när jag kommer upp och igång så känns det rätt ok. Men, det skadar nog inte att hoppa över bärande och krattande och grävande ett par dar... nått gym behövs då inte nu !!
-
Som sagt, på torsdagen åkte sängar och dylikt över, så sen var det väl mest att komma i ordning så det gick att sova och käka, typ... På fredag var jag ledig, men följde inte med när Anna o Jonna åkte upp och hämtade nya dalahästen i Borlänge... men jag var med och hämtade Ronja från "gamla" stallet.
-
På lördagen kom Annas föräldrar ut och bjöd på lunch, det var uppskattat, trevligt och gott! Några vändor till stan (7 km) blev det på lördagen, men också lite utepul... På söndagen skulle vi ta en liiiten promenad, vi älgade i väg sicksackandes mellan färska älgbajsar...huuhhh jag går inte där själv... och chansade och gick på lite stigar och skogsvägar, upp o ner, och till slut, efter nästan en timme i denna terräng var vi hemma på gården igen...
-

- upptäckte att även fåglarna har postgång här ute ..., gissar det är brevduvorna som sköter det ? Vi passerade pippina på no 317 under vår promenad !

-
På söndagen red också Jonna sin häst från "gamla stallet " ut till snarpsätra. Två kompisar till henne cyklade bredvid, så dom kom farandes genom storskogen på söndagskvällen. Söndagen avslutades med premiärgrillning på altanen, vi blev lite seena, så istället för solnedgång blev det månen som steg ovanför trädtopparna och lyste upp med sin fulla prakt !!

-
I kväll kommer mina flickor och bor hos mig en vecka igen, saknat dom !!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad ni har varit duktiga! Jag misstänker ju starkt att du har träningsvärk efter allt bärande, men hur som helst hoppas jag att ryggen känns bättre snart!
Vi har också haft sköna dagar med mycken utevistelse i helgen, PRECIS vad våra bleka nunor behövde!

Gunilla sa...

Tofflan, ja skådade hos dig att blondinera varit ute och gjort stan, härligt !!

Faktiskt så är kroppen otroligt tålig... men braket i ryggslutet skrämde mig, men ont krut förgås inte så lätt :)