torsdag 14 april 2011

Vad tror du ?

I metro idag finns en enkätförfrågan om man tror att det finns utomjordingar ! Av dom 1500 som hade röstat hittills trodde 53 % det, 37 % trodde inte på det. 10 % svarade "inte nu" men det är bara en tidsfråga.

I Mexico hittade en bonde 2007 en liten varelse på ett par decimeter, som han dränkte... men efter nått år lämnade han in kadavret för undersökning.



- ibland är vi alla lite Ufo till mans väl ?


Utdrag från massmedia...


"UFO-experten Jamie Maussan är övertygad om att det är en utomjordisk bäbis, eftersom han inte sett någon likadan varelse tidigare. Varelsens DNA är dock identiskt med det vi ser hos jordvarelser, men har hittills inte lyckats matchas till någon känd varelse, vilket lett Maussan till slutsatsen att utomjordingar i regel har vanligt DNA.



Varelsen tycks likna en människa, men har en större hjärna. Andra källor har påpekat att dess skelett även har många likheter med ödlans. Observationer som stämmer bra överens med populärkulturella UFO-tolkningar.
Men många tvivlar på att det verkligen är en riktig utomjording den här gången, eftersom Jamie Maussan har haft fel om utomjordingar förr, eller som andra frågat sig ”Har han nånsin haft rätt?” "


Det finns en video från undersökningarna.....


Vad tror nu du ? Finns det liv på andra planeter ? Har dom besökt jorden ? Har du rent av sett nått UFO ??


18 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, något UFO har jag inte sett. Däremot kan jag tycka att i hela oändliga universum, att det vore konstigt om det en´bart fanns liv på den här lilla planeten jorden. Det skulle kännas ensamt på något sätt... Så någonstans finns det säkert något... Spännande./cathrin

Gunilla sa...

cathrin, ja nån form av levande materia... det tror jag också, men med tanke på hur kargt det ser ut på dom andra planeterna..ja vad jag sett.. så verkar det ändå konstigt... kanske lever i som andar på pluto när vi går över till andra sidan ? :)

Anonym sa...

Ja jag håller med catrin där ovan...
Carola

Margit sa...

jag tror att det bara finns människor..på VÅR JORD....
Det är ett av mina barnbarn..som har hjälpt mig att göra om headern...Jag kan INTE sånt..men bar att fått hjälp...
Kram!!!!

Fenixmonas sa...

Jo, det vore väl förmätet att tro att endast den lilla planet som vi bebor skulle vara bosatt...Det finns säkert mycket mer! Kramiz

Stattinskan sa...

Forskarna säger ju att det vore ännu mer oförklarligt om det INTE fanns liv på i detta oändliga universium ...
Fast just det där fotot ser ut som ett fågelkadaver ;-)
Im a believer

Micael sa...

Vi är inte ensamma i universum menb inte sjutton är det någon som besökt oss.

Anonym sa...

dumt att tro att vi skulle vara de enda i universum. klart att det finns utomjordingar. dock har jag ALDRig sett ngt

Gunilla sa...

carola, så kan det vara !

Gunilla sa...

Margit, ja dom kan gott hålla sig på sina planeter i så fall :)

Gunilla sa...

Fenixmonas, ja, fast det kanske vi aldrig kommer att få veta :!

Gunilla sa...

Stattinskan, ja nån form av "liv" säkert, frågan är vad !

Gunilla sa...

Micael, nä vi borde väl märkt det och bjudit på gevalia eller så !

Gunilla sa...

Kloppan, lite spännande är det, undrar om vi får veta nått under vår livstid...

Anonym sa...

hej, hur är det med dig idag? Inte haffad av något UFO hoppas jag?/cathrin

Gunilla sa...

Cathrin, det är idag första dagen vi vaknade på på gården ... och just nu är Anna o dottern och hämtar den "nya" shettisen, sen ska den "gamla" flyttas från stallet hon stått på till gården, så det ska bli spännande, kommer nog ett inlägg o bilder på den i helgen, om vi får igång internet därute. Vi har inte ens tv ... men en vacker natur,,, inga utomjordingar har ännu synts till !! Kolla gärna Ronja´s blogg, där jag o Anna turas om att picka på tangenterna :)

kattlådan sa...

Man träffar ju en del ufon på krogen men jag tvivlar på att de är så långväga.

Gunilla sa...

Katten, haha...ro´ligaste kommentaren idag ,, och sann !!!