söndag 1 maj 2011

After Valborg !

Idag är det 1 Maj ! Nu är vi riktigt inne i vår/försommarmånad. Fredagen avlöpte lugnt, jag åkte och shoppade med min mor som förmodligen fått ischias, ont som f-n i benet och ryggslutet.

Sen drog jag till Snarpsätra. Där hade gårdsägarna tjuvstartat valborg, och tänt eld på en stor hög med bråte. Det var bara det att dom hade inte vattnat runt...där var snustorrt...så brandkåren hade varit ut där på eftermiddagen. Det brann ända in i småshettisarnas hage !!






- brukar hästar fira valborg ? tror inte det, men här eldades det ända in i hagen !







- Så här ser det ut när hela fyrbenta familjen samlas på bild. Jonnas Winnie hälsar på nytillskottet...






Prinsessan har hittat sin Prins, Prins fra rödli !!






En annan islänning har premiärtävlat i helgen, Johanna har tävlat med Midur. Jag kände mig inte alls pigg på lördagen, så jag orkade inte åka till Norberg och titta, men det gick bra även om det inte blev topp topp, men nya försök kommer framöver.




- vinterbild på Midur och Jessica




- vårbild, Johanna o Midur !!







PS ! I morgon får ni läsa ett blogginlägg från Maria Engelwinge, som gästbloggar hos sina bloggvänner .... hoppas ni hälsar på här då !!Vill ni ha en första läsarrecention så läs här... recencion




8 kommentarer:

Anonym sa...

Det är verkligen fina bilder du har här i din blogg Gunilla. Stackars din mamma som har problem med ichias, hur det nu stavas, vet hur det är...
Carola

Anonym sa...

vad mysigt det ser ut att ligga på häst4en

Gunilla sa...

Carola, tack, kul du tycker det. Ja hon har megaont just nu, vet inte riktigt vad det finns för behandling ?

Gunilla sa...

Kloppan, jaa så länge den står stilla iaf :)

Fenixmonas sa...

Stackars din mor, inte kul.
Här har nu vintern gått till anfall igen och det är bitande kallt! Kramiz

Anonym sa...

har du inte koll ppå dina döttrar ;) de är ju jag på båda haha ;) / johanna

Gunilla sa...

FEnixmonas, ja det är inte kul med ont i ryggen !

Gunilla sa...

Johanna, hahaha !!! ja nu ser jag det, tycket det var Jessica först *asg*