onsdag 11 maj 2011

Olycka och lycka .....

Den går inge bra för mig och bilen, eftersom inte bilrep. no 1 har hört av sig mer, svängde jag in till no 2 igår. Där lyssnade två mekisar under huven, och dom hade en annan uppfattning än no 1, som trodde på AC kompressorn...

Tyvärr misstänker dom att det kommer från där kamrem och vattenpumpen sitter. Detta sitter visst väldigt krångligt till på Renault ... dom hade inte utrustning där för detta, utan hänvisade mig att kolla med Volvo... behöver jag säga att jag såg sedlar flyga sin kos...

Nåja, jag kommer att låta Volvo titta på den då, får bita i det sura äpplet....




- Undrar om jag skall vifta med den här bilden framför bilen, så kanske den reparerar sig själv ??


Nu funkar jag iaf så att jag försöker att släppa tankarna på detta, för det är inget jag kan göra åt mer än att få det fixat, men roligt är det minsann inte. Pengarna hade jag gärna gjort något roligare för kan jag säga.



Funderar på en strategi, kanske man bara ska köpa bilar för max 5000 och hiva dom direkt det blir ett fel ? - Gugge ni vet, hon som byter bil lika ofta som gardiner !!



Kanske ska jag börja köpa lite lotter? spela på hästar eller nått? så man har råd att anlita verkstad i tid och otid ? Nä, då har jag väl sån otur att jag vinner mycket, och det innebär ju i sin tur, otur...



- att bli plötsligt rik, är en risk i sig ....



När jag letade efter en passande bild till inlägget, dök jag på LYCKOBLOGGEN, det kanske kan vara nånting att grotta ner sig i när man inte känner sig på topp ! Ska läsa lite vad den handlar om vid senare tillfälle !!



11 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Nej, inte i Side...där är det just nu sol o 21 grader...för det mesta är det okay i Side även om det är dåligt i Antalya och det är ju därifrån väderrapporten brukar vara. Kramiz

Gunilla sa...

Fenixmonas, det låter väl bra det då :)

Anonym sa...

Å vad jag känner MED dig! Bilar är fantastiska och underbara - när de inte krånglar! Jag är så glad att min bils "konstiga ljud" "bara" var en lös bult i hjulet - men föreställningen om vad som kunde ha hänt om hjulet hade lossnat... *ryser*
Jobbigt när du får olika bud på vad felet är! Är det ett oljud eller? Önskar att Mekar-Bruden var närmare,hon hade säkert kunnat slänga en bläng på bilen åt dig, hon är inte omöjlig så.
Men kram pårej så länge, det är allt jag kan bistå med i denna stund!

Anonym sa...

Bilar SKA bara fungera! Gör dom inte det så är det alltid svindyrt...
Hoppas dom hittar felet och att det inte gör ett alltför stort hål i plånboken...

Gunilla sa...

Tofflan, jag har fått kontakt med en ytterligare bilrep. som ska titta/lyssna på bilen i morron.. är beredd på dyrt..men men kram på dig också tofflis!

Gunilla sa...

Amacasa, tack hoppas du har rätt !!

Anonym sa...

Även bloggar SKA bara fungera. Nu är det i alla fall igång igen hos blogger...

Anonym sa...

sv: Som gammal programmerare är jag övertygad om att nån gjorde en riktig tavla. Dom stängde ut bloggare och kommentarer och försökte rädda situationen, men blev till slut blev dom tvungna att läsa in en gammal backup. Därav dom försvunna inläggen och kommentarerna.

Stattinskan sa...

Jag hittar inget kommentatorsfält på dina senaste inlägg????
Fjortisbilder är bara roliga och sedan undrar jag lite hur det är med rumpestumpen och benen idag efter cyklingen ;-D
Gomorron Gunilla :-)

Gunilla sa...

Ama, ja äntligen.... ska ta och blogga lite i eftermiddag igen :)

Gunilla sa...

Stattinskan, ja skumt .... det fanns kommentarer förrut men dom har förvunnit och sen har det ändrats att ingen får kommentera..har uppdaterat dom nu

Rumpan är i väldigt bra skick faktiskt, och benen med... du vet, gammal idrottskvinna hehe :)