fredag 13 november 2009

Inte min dotter :)

Barnen i en lågstadieklass fick i uppgift att rita en teckning med någon av sina föräldrar på jobbet. En flicka bidrog med följande alster:




Efter att den lilla flickan tagit med och visat teckningen hemma, återvände hon till skolan nästa dag med en lapp till klassläraren från mamman som löd: ”Jag vill gärna klargöra ett par saker angående min dotters konstverk. Detta är INTE en teckning av mig när jag utför någon slags stångdans på en strippklubb. Jag arbetar i en järnaffär och jag hade berättat för min dotter om hur mycket pengar vi hade tjänat efter det senaste snöovädret. Bilden föreställer mig när jag säljer en snöskyffel!”.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar teckning, vilken konstnär som lyckas få sin moder att skriva en förklaring! Ha ha ha!!!

Gunilla sa...

Tofflan, ja eller en vuxen efterkonstruktion, men rolig var den :)

Anonym sa...

Ja det var väl så, men ändå!..
Ha en bra helg!

Gunilla sa...

Tofflan, här trevlas på...nu har vi jobbat klart för idag. Soffläge i Sala nu :)

fen sa...

*asg*

Gunilla sa...

Fen, var det du ?? :)

Daniel sa...

Vilken HEMSK fantasi lärarinnan hade.

Mycket skrämmande. Borde hålla ögonen på henne!

fen sa...

Gunilla, jag som ritade teckningen ja ;)

Gunilla sa...

Daniel, det var väl mamman själv som tyckte det såg "illa" ut :)

Gunilla sa...

Fen, jasså du :) ...varför är jag inte förvånad ? ;D

Fläskdansen sa...

Hahaha!!! De barnen, de barnen... ;-)

Själv har jag lärt mina döttrar en och annan sång genom åren, och jag minns särskilt en hemsnickrad låt vars text är ungefär "Di-dä, di-dä, di-därtan, di-därtan, därtan, daa..." och som lilltjejen älskade att sjunga för några år sedan.

Hon var med i Cirkus Cirkörs skola för funktionshindrade barn de skulle ha uppvisning för oss föräldrar. Dottern skulle göra volter på en tjock matta och på repetitionen gick allt bra. Men så kom själva föreställningen och när det blev hennes tur så rusade hon upp, fällde ut armarna som ett flygplan och började BRÖLA denna låt, samtidigt som hon gjorde den ena volten efter den andra och PRUTTADE!!!

Hon braxade så det stod härliga till där framme, och när hon var klar sprang hon tillbaka till sin plats och förkunnade HÖGT och LJUDLIGT: "Det är MIN MAMMA som har lärt mig det där!".

Och hon menade så klart bara sången, men föräldrar och lärare trodde väl nåt annat...

Kram!

Gunilla sa...

F-dansen haha ! underbar historia :-)

Lika pinsamt som det känns just då, lika roligt har man åt det efteråt, många gånger :-)