tisdag 3 november 2009

Över en miljon och vi . .


Jag och döttrarna skrattade åt den nya "såpan" ULLARED som sändes igår på Kanal 5. Måste erkänna att jag nog var lite skeptisk, vad skulle det vara att se, en massa filmande från varuhuset...? Men nu visade sig det att det var ett antal utvalda "familjer" som man kommer att följa, plus några ur personalen... (nån som är sugen att delta i nästa säsong, anmäl intresse på kanal5.se ...)

Det var vänninorna Gittan O Maggan, som mest skrattade åt allt... och väntade på att få krama Robert Wells...


Det var Boris, VD på företaget som varje morgon gick ut på taket för att kolla hur mycket folk som strömmade in för dagen . .

Storfamiljen med Ros-Marie (namnet passade, köpte nästan bara rosa..) och hennes man och barnen tillbringar 2 veckor varje sommar i ett stort tält på campingen, och handlade i snitt för 50 tusen... men då var det ALLA kläder och allt annat som kunde tänkas för ett år framåt...

Funderade på hur dom skulle få hem allt, men tror dom åkte hem några vänder och lassade av under dessa "semesterveckor" :) Mannen inmundigade mest dryck, och skötte grillen !


Morgan



Lagerarbetaren Morgan fick man också bekanta sig med, det kändes ungefär som han var med i en kontaktannons för typ "lagerarbetare söker fru" . . .




Mattiaz o Suzanne




Makeupartist kallar sig Mattiaz för, han och hans mamma Suzanne ... är lite fööör mycket..




Såg du programmet ? Hiss eller diss ? Jag tyckte det var roligt, sen kanske det blir tjatigt med fler program, men jag tänker i alla fall se nästa !




Det går förmodligen i repris om du vill se, eller på kanal5play, i vilket fall fanns det utlagt upplagt i fem delar på youtube, lägger ut del 1

14 kommentarer:

Anonym sa...

Nej jag missade detta! Uj uj, jag som tycker folk som åker till Ullared är tramsiga. Inför såna shoppingresor känner jag bara: Orka!..
;-) Men det är jag, det!

Micael Rombin sa...

Jag såg inte programmet och har inte varit i Ullared, men har väldigt många fördomar om folk som åker dit. Visst vill väl alla handla billigt, men inte tillbringa flera dagar/veckor på att shoppa i Ullared. Om jag har förstått saken rätt så har det vuxit upp en hel industri med företag kring varuhuset.

Gunilla sa...

Tofflan, då jag inte gillar att gå i affärer/shoppa för 5 öre .. så sköter jag mina få inköp på hemmaplan :)

Däremot var jag dit två/tre gånger när min barn var små, man fick mycket för pengarna när man hade två i samma storlek som skulle ha nya garderober för var säsong.

Nu handlar dom så bra själva :)

Gunilla sa...

Micael, det finns folk som reser dit titt som tätt, tror dom mer tar det som en "utflykt".. inte min grej direkt. Sätta sig på en buss mitt i natten och åka/handla i ett dygn.

Skulle kunna tänka mig ett besök på en dag, om man ändå hade vägarna förbi :)... men inte typ två veckor på semestern som en familj gjorde. Men, som sagt, det är som vilken såpa som helst, ska det bli lite rolig TV att se på så är det dom "udda" som visas upp såklart :)

Anonym sa...

Hmmm.. Vet du, jag har börjat shoppa en hel del på nätet... Mest böcker och parfymer och filmer... Det är rätt bekvämt, då slipper man trängas i affärer med folk som hostar eller luktar vitlök eller både och! :D

Ylva sa...

Jag hoppas att det är Mattias till höger. Annars tycker jag nog med att det är lite för mycket. Har inte Femman tyvärr.

Gunilla sa...

Tofflan, ja det är smidigt...men om du köper parfym, så antar jag du köper en du haft tidigare, eller har du doftkanal på din nya dator :)

Gunilla sa...

Ylva, haha..tänkte inte på att jag svängt om namnen, men det gick liksom på ett ut ..flamsiga blonderade fjantartvå, båda :)

Pjoltas sa...

Ahh.. Jag missade "Ullared". Ska genast kolla in det på kanla5play.
=)
http://pjoltas.se

Gunilla sa...

Pjoltas, gör det, så får vi höra vad du tyckte :)

Anonym sa...

hahhaha..jag såg programmet och sa åt min dotter att stöta på Morgan. Han bodde ju själv i det där stora huset. Men det ville hon inte :))

Jag vet ännu inte vad jag tycker om programmet, det blir ju reklam för Ullared. där blir väl så mycket folk nu att man inte får lust att åka dit mer..../carola

Gunilla sa...

Carola, men hörru, jag tror jag förstår dottern, verkar leva livet lååångsamt han du :)

Jag tyckte det var underhållande, men kanske blir tjatigt i längden..

Wandus sa...

Hmm, det enda jag kan tänka mig som skulle vara värre än att tvingas gå runt i Ullareds butiker vore att titta på när andra gör detsamma. Jag skulle inte klara av att se en minut av den dokusåpan utan att skrika högt och vräka ut tv:n genom fönstret. Att du och dina döttrar frivilligt tittar på "Ullared" visar hur enormt olika smak vi människor kan ha.

Gunilla sa...

Wandus, nu var det över en miljon som tittade :) .. faktum är att det inte är shoppingen som dokumenteras i huvudsak, utan udda personligheter, som vi skrattade ÅT..inte med :) .. men smaken är som baken, vad ser du på ?