torsdag 5 november 2009

Ur veckans meny . . .

För nån vecka sedan efterlyste en bloggvän en kock a´long, jag tror hon menar att jag skulle dokumentera en middag i bilder, men jag kör som vanligt, när det gäller mat, åtminstonde på vardagar, det enklare vägen.
.
Tofflan körde först en enkel variant och sen en mer avancerad variant . Det är bra med instruktionsbilder för då blir det tydligt och enkelt hur man tillagar rätten.
.
I tisdags när jag kom hem, hade ena dotterna redan lagt ut riktlinjerna för kvällens mål, och tagit ut några chicken nuggets ur frysen och slängt i pannan... några ville ha pommes till, men jag är av någon anlednings inte såå förtjust i det, men det blev sallad och en brödbit, enkelt o gott.

I onsdags så gick vi lös på mamma Scans köttbullar... med tanke på att ketchupen nästan var slut och endast med våld frambringade några stänk, så kan vi väl döpa rätten till mördade köttbullar eller nått.. två broccolibuketter gör nästan rätten lite överjobbad.. men helt OK.





I går var det dags att sprätta ett paket hotdogs, och för att få lite sting på detta så lindade vi lite bacon runt om, förhöjer både smaken och looken ! En stekt ägg och lite felix pulvermos, och några micrade haricort vert fick agera grönsaker idag, och yes.. det VAR gott, tro inget annat !



Att dricka till detta, göre sig bäst mjölk .
I kväll tänker kockarna på Åsgårdsvägen ta ledigt må du tro, och beställa hem lite gott från kvarterspizzerian !
Vad ska ni äta i kväll ?

Trevlig helg, bloggvänner !!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Provar igen att kommentera!
ÅÅåå, jag bugar mig full av vördnad inför din matlagningsKONST, o du gourmetkock av högsta rang! Så fantasifullt du presenterar maten, allt med en touch av ketchup över sig!
Du har fattat cookalong-galoppen, jahadå, nu hoppas vi bara att fler tar efter oss!!!
Trevlig helg och hoppas pizzan var superduper! :D
Tack för ett riktigt gott garv!

Anonym sa...

PS Vi åt också chicky bits och pommes i torsdags med Annas äldste. Det var flottigt och fint! Vi addade mangoraja-sås, den rekommenderas! (Finns att köpa färdig på flaska, så oroa dig inte för nån tillagning..!)

Gunilla sa...

Tofflan, visst var det imponerade rätter jag fixat !!

Kebaben var god, och det blir ite så mycket disk av det :)

Carola sa...

Tur att jag redan har ätit pizza Gunilla annars hade jag blivit vråååålhungrig.

kattlådan sa...

Ha ha - äntligen en cook along som jag kan relatera till och följa med på! :D

Gunilla sa...

Carola, haha...ja fint det du..pizza är föör gott :)

Gunilla sa...

Katten, eller hur, ribban ligger lagom nu :)

Kattlådan sa...

Den ligger helt rätt! :)

Gunilla sa...

Katten, hoppas ingen riktig kock läser här, dom skulle ligga sömnlösa :)

Anonym sa...

Jag är MYCKET imponerad av din fantasirikedom vad gäller vardagsmåltider. Det är f*n skitsvårt!!! Ärligt, alltså! :D

Gunilla sa...

Tofflan, nu var då väl rooolig *asg*

fen sa...

Hehe.. jag gillar det där med bacon runt korven... för att göra det nyttigt liksom :)

Gunilla sa...

Fen, det är nyttigt med fett :)