måndag 11 januari 2010

Den perfekta partnern ?



Det är både lite roligt och lite tragiskt... läste en artikel i Metro om att "uppblåsbara Barbara" nu är helt ute. Kan du hosta upp 50-65000 så kan du få den här dockan med inbyggd dator, vilket gör att hon kan prata med dig, och DU bestämmer själv vad hon ska säga ! Via internet ska man senare kunna ladda upp nya önskvärda fraser och meningar.
Hädanefter kommer ingen kunna klaga på att tanten hemma bara tjatar o gnäller, nu bestämmer du själv vad hon ska säga :)

26 kommentarer:

Anonym sa...

Himla praktiskt, men vem vill ha en docka utan en själ och en hjärna..? Sjukt, tycker jag...

Gunilla sa...

Tofflan, behöver jag tillägga att det var ett "ironiskt" inlägg :)

Jag tror ingen normal vuxen leker med dockor :) ...men tyvärr finns det säkert en marknad för detta också..

Micael Rombin sa...

Undra hur den klassiska porrfilms frasen "talk dirty to me" skulle funka på dockan? Något fel måste det väl ändå vara på den som har ett behov av en docka oavsett om den är av gummi eller inte.

Gunilla sa...

Micael, jag har för mig att jag sett nått tv program om en man som hade en stor docka med sig nästan överallt, tex på restaurang.. Det är så klart nån störning.. och tragiskt att se att existerar.. samtidigt kunde jag inte låta bli att se lite komiskt på hela saken :)

Ylva sa...

Men hon ser ut som att hon tjatar...

fen sa...

Hejhej... jag håller med Ylva, dockan ser inget snäll ut.

Min spontana reaktion kring företeelsen är nog ord som "patetisk" och "sorglig"

När jag funderar lite här tänker jag kring att barn leker med dockor... kanske de som går igång på detta koncept har stannat i känsloutvecklingen på det planet?
(vilda, dumma spekulationer)

Gunilla sa...

Ylva, hehe, jag när dom nu får för sig att skapa nått dyligt så skulle hon väl kunna ha ett leende på läpparna iaf :)

Gunilla sa...

Fen, ja man kan bara spekulera om sånt... fast man får ju mer för sig att det är vuxna som inte kan umgås normalt med levande folk.. som är "tänkbara köpare" .. ja med tanke på föregångaren..

Vad vet jag..

Wandus sa...

Årets julklapp?
Nej, skämt åsido, tack vare den här typen av dockor får dokusåpabimbosen konkurrens om hur innehållslös man kan vara men ändå anses attraktiv av vissa män (Paul Anka-typerna).

Anonym sa...

Nej jag fattade ironin... Men alltså det finns människor som... EWWWWWW! Vidrigt!
Tur att vi "har" våra Annor! :D

Gunilla sa...

Wandus, det var en riktigt passande beskrivning du fick till där.. :)

Gunilla sa...

Tofflan, absolut ;)

Anonym sa...

Tur att du inte är stenrik, du får nog ha mig kvar istället *asg*/A

Fläskdansen sa...

Är hon inte lite lik Chrissie Hynde? Hon i The Pretenders?

Själv har jag svårt att förstå att någon kan tända på en docka. För mig är det i princip lika med skräckisar och otäcka rysare,"Den onda dockan" t ex.

Fläskdansen sa...

Är hon inte lite lik Chrissie Hynde? Hon i The Pretenders?

Själv har jag svårt att förstå att någon kan tända på en docka. För mig är det i princip lika med skräckisar och otäcka rysare,"Den onda dockan" t ex.

Fläskdansen sa...

Jaha... nu blev det dubbelt här. Inte för att jag vet hur jag gjorde, men tydligen var jag duktig!!! :-)

Anonym sa...

Fläskdansen: Men det kanske blev dubbelt för att du har rätt! :D Jag tycker också hon är lik Chrissie Hynde!

Gunilla sa...

A, spelar nog inte nån roll hur rik man vore, skulle inte vilja ha den gratis :)

Gunilla sa...

F-dansen, händer även att jag dubblar :) jag vet inte vem chrissie hynda är, men det var ett passande namn :)

Gunilla sa...

Tofflan, precis, och har man jätterätt så blir det 3 ggr, lite typ enarmad bandit här på min blogg :)

Micael Rombin sa...

Förolämpa Chrissie Hynde så. Chrissie är snyggare.

Gunilla sa...

Micael, jag var tvungen att bildgoogla på ovannämnda eftersom jag inte visste vem det var.

Först och främst så var hon faktiskt lik !! Dockan ser väl mest ut som just ett lik.. så ja, hon var snyggare :)

Kattlådan sa...

Har ingen sett "Lars and the real girl"? Han köpte en docka, Bianca, som hela byn accepterar bara för att försöka få Lars ur sitt skal. Den är jättegullig! :)

http://www.larsandtherealgirl-themovie.com/

Gunilla sa...

Katten, jag tittade som hastigast på länken...ska kolla hemma när jag har tid. En tröst att det är "på film" :)

Fläskdansen sa...

Joo, du vet visst vem Chrissie är! Hon är/var sångerska i "The Pretenders".

http://www.youtube.com/watch?v=lML2N4xB9GU

Wandus sa...

Jag läste en artikel i DN i dag om en man som tröttnat på sin fru för att hon inte var tillräckligt intellektuellt stimulerande. Om man fick tro mannen hade hans fru ungefär samma egenskaper som den här dockan. Jag undrar varför han gifte sig med henne?