måndag 11 januari 2010

Vi går mot knut..



I går kväll när jag satt och tittade mig runt och tänkte att jag skulle plocka undan julpyntet, så fick jag en lång blick av tomtefar. Han påminde om att det hade minsann inte varit någon julfest för gänget i år än... han har ståtat ensam på sin plats, så i gårkväll har han bjudit in alla småtomtar till sig, även nån ängel och bock har tagit sig dit för att "slå i glasen"..

Jag påminde om att jag faktiskt skulle upp och jobba idag, så det fick inte bli nått långvarigt eller högljutt festande !





Det hördes endel tjo o tjim, ända fram på småtimmarna, verkar som gänget hade en trevlig kväll. Jag somnade dock gott, och i morse var det tyst i hörnet, jag gick aldrig dit och tittade, gissar dom vill ha sovmorron idag !!

19 kommentarer:

Anonym sa...

Nu fick jag skriva först av alla, Kul !
Men vad ska jag skriva ? Ja, jag kan ju nämna att ett av mina "extranamn" firar namnsdag på 20-dagknut. Så då kan Du uppstämma ett stillamt Hurra för mej. ;-)

Wassen

Gunilla sa...

Wassen, då kan du fira med en dubbelknut :) Grattis och HURRA !!

Anonym sa...

Gulligt!!! :D

Daniel sa...

Nu kan tomtefar pusta ut till nästa år. uppdraget completed

Gunilla sa...

Tofflan, ja lite skoj lär dom få ha när dom ska ligga i en låda i ett år :)


Daniel, han är en bra arbetsledare för sina undersåtar, dom behöver uppmuntring även dom :)

Kattlådan sa...

Du ska vara glad för att du bara har tomtar i hörnet istället för på loftet! :)

S@ra sa...

Här är tomtarna på väg hem (ner i kartongerna) efter årets "konferens". Tipp tapp.

Gunilla sa...

Katten, jo det är så sant, ska se om dom är "packade" när jag kommer hem eller om jag måste packa dom själv :)

Gunilla sa...

Sara, se där, hade era avslutningsfesten igår också ? :)
Jag får förhöra ängeln om hur dom skötte sig i natt :)

Wandus sa...

Ordning och reda, Knut är på ... onsdag. Är det inte då julen ska festas ut?

Gunilla sa...

Wandus, alldeles rätt, men dom måste ju festa till innan jag lägger dom i lådorna :)

Pjoltas sa...

Min mormor har en likadan tomte. Han ser lite "påtänd" ut.
=)

Gunilla sa...

Pjoltas, ja det gick nog vilt till häromkvällen, inatt var dom tysta och idag blir dom "packade" på förvaringsvis istället :)
Trevlig att veta att tomtefar har en släkting där ute :)

Annapanna sa...

tyckte väl att det var nått "prassel" i hörnet....

Gunilla sa...

Anna, det var i måndagskväll partyt var :)

Annapanna sa...

Aj då, vem var det DÅ som prasslade i tisdags natt??? ;)

Gunilla sa...

Anna, tror du dom hade tvådagars?? :)

Annapanna sa...

absolut! mina tomtar har dansat på köksbordet ända sen i söndags.

Gunilla sa...

Anna, tycker dom är värda det efter att ha stått och sett juliga ut i en månad :)