torsdag 21 januari 2010

Första intrycket...

Jag är lite irr...

Vi har lite omorganisationer här på jobbet, vilket egentligen bara innebär att vi får andra marknader (länder) än vi haft tidigare. Jag ska få under mina vingars beskydd, Tyskland, Österrike, och alla östeuropeiska länder.

Vi hade ingen aning om att dom som är ansvariga för att starta upp säljkontoret i Europa var på besök hos oss idag...knack knack...så står chefen där och vill att jag ska hälsa på dom...

Trevligt, men jag vill vara lite förvarnad om detta.. en av "männen" ler i mjugg och säger att det är 9 år sen vi träffade sist, försöker febrilt memorera vad ha sa att han hette. Han har en grekiskt förälder så han är rätt mörk, och jag kände igen honom men kunde inte placera...men efternamnet som nästan inte går att uttala minns jag iaf..när jag tänker efter..

Han ser lite förvånad ut när jag får tänka lite... så jag skulle försöka släta över det hela med "there are so many names passing by through the years..so..!" bla bla bla... det var bara det att jag sa "men" ...istället för names... jaja.. får man nån att tro att man lägger karl efter karl bakom sig stup i ett så får man väl bjuda på det :D

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, men du klarade dig hyfsat bra eller????

Gunilla sa...

Tofflan, jag förvandlas från att se totalt frågande ut till att låtsas om att jag visste om att dom skulle komma...på 2 sek.. förbannelsen att man inte får info får man pysa ut sennä :)

Daniel sa...

hehe trots "it's raining men" verkade det gå bra!;)

Annapanna sa...

Haha, ja det var ju just rätt person, det har väl inte passerat så många alls ;)

Ylva sa...

Hehe, men det låter ju underbart att det är så många män som passerat så man inte minns namnen... När jag fick veta att jag hade klamydia (1995) blev det svårt att smittspåra eftersom jag fått det på Island så de gav upp på sjukhuset.

Gunilla sa...

Daniel, you dream on :) ... jag skickar över dom till dig :)

Gunilla sa...

Anna, det är just det, jag låter dom passera :)

Gunilla sa...

Ylva, så du har rumlat om såå på Island :))

Kattlådan sa...

Varför ska Daniel få alla? Orättvist! ;)

Gunilla sa...

Katten, jag är inte sämre än jag kan ändra mig, givetvis får ni dela :)