söndag 24 januari 2010

Härliga brudar . . !!

Maria Lundqvist var med på SKAVLAN´s talkshow på tv i fredags. Underbar skådespelerska, som både gjort allvarliga, alldagliga och komiska roller. Kommer ni ihåg bibliotikarien Sally som även hjälpte sin pappa, skomakaren, att "gå in" skor... jag roade mig med att kolla lite gamla klipp på tuben igår... här en kortis..




En annan galen dam är Hyacint Bucket (eller Bouqeeet..) som hon själv envisas med att påstå att dom heter. Om jag orkar brukar jag alltid avsluta vardagkvällarna i tv4+ med henne och hennes familj. Skenet bedrar heter serien, och handlar i stora drag om henne och hennes toffel till man, som försöker ge sken av att leva ett dyrt och lyxigt liv, för att imponera och ställa sig in hos folk.
Hennes syster med familj bor mindre fint, och, har den tredje systern och även pappan inneboende.

Nåväl, låter kanske inte så roligt, men alla förväxlingar, med Hyacint i spetsen är såå kul. Inte helt optimalt att titta på när man ska försöka somna sen :)





4 kommentarer:

Anonym sa...

Läste annars - på en blogg nära dig - om två ANDRA härliga brudar, en säck och en tom pulkabacke... ;-)

Gunilla sa...

Tofflan, den historien ska du inte tro på, har precis gett min version av den på min :)

Anonym sa...

Jag ska läsa DIN version också! :D

Gunilla sa...

Tofflan, good :)