söndag 24 januari 2010

Vinterpromenad och super G åk ...

Det är så skönt att den värsta kylan gett med sig, så det går att vara ute. Idag tog vi en långpromenad i omgivningarna. Vi tog en sväng förbi för att se om det var nån fart i pulkabacken, men där var konstigt nog helt öde.
Det låg svarta plastpåsar där på backkrönet som bara skrek "åk på oss" ... och Anna satt sig glatt ner och drog iväg ända från toppen .....





Jag tyckte det såg alldeles för enkelt ut, så jag använde påsen som en snowboard och drog iväg utför backen i ett riktigt super G(unilla) åk . . .





Full fart nerför hela backen, och i sista hoppet försökte jag dra undan påsen för att göra ett snyggt stopp .... och lyckade näästan landa på fötterna igen.



Sannheten i denna historia kan väl diskuteras, hur som helst tog vi oss i alla fall nerför backen en gång, innan vi fortsatte hemåt igen :)


11 kommentarer:

Annapanna sa...

YOU WISH :D
puss

Annapanna sa...

,,,och nog satt jag "glatt" allt! DEN hade du missat?

Anonym sa...

Kul att även den äldre generationen kan roa sig i pulkabacken. :D Men Super-G... Dags att byta namn på bloggen???;-)

Gunilla sa...

Anna, nu blev jag glatt överraskad :)

Gunilla sa...

Tofflan, det var bara ett åk :)

Normalt sett har man med sig kamouflage (barn) när man är i pulkabacken... fast 30+ hör väl till den kategorin ?? :)

Anonym sa...

Ha ha ha! Ni hade roligt i vart fall och det var huvudsaken! Jag blev så inspirerad att jag bad min mamma spara den lilla röda kälken min morfar gjorde åt mig när jag var typ fyra år... :D

Gunilla sa...

Tofflan, bra tanke! Nu är det bara att ladda för en dag i backen framöver!!

Anonym sa...

Hhaha, ni kan verkligen bjuda er själv ! Roligt att se.Carola

Gunilla sa...

Carola, det gäller att passa på :)

Daniel sa...

ååååh va skooooj!!

Ja åka å tjoa bör man! Bra meducin!

Gunilla sa...

Daniel, bästa medicinen !! :)