torsdag 7 januari 2010

Mitt i kylan.. så blir jag varm !!

Va nu då, har hon blivit tokig av kylan...tänker du ? Nee då.. Efter gårdagens kämpande av Anna o mig för att få igång den röda lilla saken till bil, jag far runt med, utan lycka i den 25 gradiga kylan, så har Anna o Jonna idag gjort nytt tappert försök. Maskineriet hade fått stå i åtminstonde något mildare klimat... och med startkablar så fick dom igång eländet... !!

Jag är såå tacksam . . Anna har raggat runt i Sala för att det skulle ladda upp lite i batteriet. Hoppas hon hade skrapat rutorna så hon inte får Kling o Klang efter sig... :)

Vad ska jag hitta på för att återgälda detta ? Har du förslag, nämn detta i en kommentar (ps. viska...hon läser här ibland :)



Nu går vi snart mot VÅR... härligt!!

En bild från förra våren, när vi går en match i kuddkrig , kolla in hur man tar en riktigt bra grepp i kudden, det blir liksom skrruuuuv då!






Jag vann, även om man kanske inte trooor det .... :) trevlig vår på Er !

11 kommentarer:

Kattlådan sa...

Trevlig vår - jo pyttsan (sa neggot). ;)

Kattlådan sa...

Apropå belöningen. Jag tror jag vet vad Daniel skulle ha sagt - jag är inne på samma linje! Go girl ;)

Annapanna sa...

*viskar* en puss blir perfekt ;)

Gunilla sa...

Katten, neggo, du? som inte ens tagit upp båten för hösten än *Asg*

ps..tack för tipset ;)

Gunilla sa...

Anna, *puss* ... revansch på kuddkrig kanske ?? :)

Anonym sa...

Vilken pärla hon är, även din Anna! Sånt där är kärlek, det, när man tar nacksving på kudden och... nej jag menar när man får liv i sin kärastes döda bil!
Jag tycker du ska bjuda ut henne på nån god middag - INGEN cookalong, bara! :D

Gunilla sa...

Tofflan, absolut. Ja det är ingen dum idé, ska bli spännande och se om den fortsätter att vilja starta, nu är det kallare igen :(

Anonym sa...

Här håller det också på att bli kallare. I morse var det runt -10, nu är det neråt -17... :-(

Wandus sa...

Att lägga in bilder på grönt gräs och sommarklädda människor är ytterst provokativt då det utanför fönstret ligger tonvis med snö och temperaturen pendlar mellan 20 och 25 minusgrader. Snart ska man ut i kylan och cykla hem från jobbet, brrrrrr!

Gunilla sa...

Tofflan, -17 nu här ... brr

Gunilla sa...

Wandus, dra ner persiennerna och tänk att det är sommar :)