onsdag 6 januari 2010

Kallt som attans....

Nu är det KALLT ... och jag är INTE glad, bilskrället startar INTE . . .

Vi har testat med startkablar nu, men det funkar inte...jag lessnar ur på bilskrället...man matar den med bensin och tusenlappar på reparationer, så låter den bara öhn öhn ..uhh.. vart tog tacksamheten vägen ?

Får strax ta tåget hem . . frågan är om man ska ringa skroten och be dom hämta eländet..

Vi såg i alla fall en rolig sak idag på eftermiddagen. En GAMMAL bil, passarade tvärs över gatan, vi reagerade på att inte en ruta på sidan var skrapad... hack i häl kom farbror polisen..men blåljuset blinkande... men det såg väl inte bilföraren pga isen...

Han blev stoppad precis där vi parkerade och fick på polisens uppmaning skrapa rutorna, tror dock detta var den enda förseelsen iaf ... men pinsamt nog att stå där med Kling o Klang som bevakade skrapningen :) . .



Minus 29 grader i morse, det är 20 grader för mycket tycker jag.... grr..arg...

10 kommentarer:

Anonym sa...

En underbar historia med den gamla bilen och Farbror Blå! Men f*n då att din bil inte startar. Fast du har ingen Toyota, va? Tror att det är det som är felet... Hoppas du tar dig hem på nåt sätt ändå!

Annapanna sa...

Ja, vilken syn det var! *asg* Jag är nyfiken på årsmodellen - på bilen alltså.

Gunilla sa...

Tofflan, hemma nu, skulle ta tåget...som var ersatt med buss.. och hämtad på station av döttrarna..puh..säger jag bara..in på willys och handla det viktigaste.. kan ha varit en tototya den gamle tro ? kling o klang körde nerläggningshotade saab iaf :)

Gunilla sa...

Anna, måste vara sextiotal väl.. den startade iaf :)

Anonym sa...

Oki, skönt att du tog dig hem ändå, men retligt med bilen. Hur gör du med den? Väntar på varmare tider? Lämnar in på verkstad da drüben???
Den gamle körde säkert Toyota fast jag tycker den ser misstänkt lik en Fiat..? Eller är jag helt ute och cyklar? Nä fy f*n, inte cykla i detta väder!!!!

Tina Högman sa...

Ja det finns folk till det mesta...

Wandus sa...

Vilken tur att man cyklar. (Brrrr!) ;)

Gunilla sa...

Tofflan, ja vi får se i helgen var vi gör med bilen ? brasa ? :)

Gunilla sa...

Tina, jo lite längre kanske man får tänka när man är i 50 årsåldern som mannen var... erkännder dock att jag i unga år var liiite dålig på rutskrapning.. :-O

Gunilla sa...

Wandus, cykla nu är ingen höjdare...kärvt och jobbigt att dra in den kalla luften.. fast starka värmlandslungor fixar väl det :)