tisdag 26 januari 2010

Norsk problemlösning...

Varför göra det svårt ? oftast räcker det !!


15 kommentarer:

Ylva sa...

Ibland räcker det med "slå den".

Gunilla sa...

Ylva, precis, knytnäven är underskattad :)

Kattlådan sa...

Funkar nästan jämt vid datorproblem. ;)

Annapanna sa...

ja varför överarbeta :P

Pjoltas sa...

Det finns en likadan skylt på mitt jobb..fast "Ved Feil på Pjoltas".. Samma text förutom orden "av" och "på".
=)

Gunilla sa...

Katten, ja precis !

Anna, nä det är då duumt!

Pjoltas, då får vi hoppas det inte är fel på dig så ofta, så du får gå runt blåslagen :)

Anonym sa...

Är det du som har tillverkat skylten??? :D

Gunilla sa...

Tofflan, nä..nån annan hann före :(

Anonym sa...

Påminner om det gamla skämtet min norrbaggen som skulle kolla blinkersen: "Fungerer, fungerer ikke, fungerer, fungerer ikke..."

Gunilla sa...

Tofflan, ja det stämmer :)

Kattlådan sa...

Jag trodde att han prövade tändstickor. Fungerer - släcka och stoppa tillbaka i asken, fungerer ikke - slänga stickan.... Gammalt skämt - olika versioner.

Gunilla sa...

Katten, den varianten hade inte jag hört :)

Fläskdansen sa...

Hm... faktum är att det där KAN fungera ibland, på olika typer av apparatur...

...och jag är halvnorska... ;-)

Gunilla sa...

F-dansen, ja det ska vara vi halvnorskor som kan förenkla saker och ting... :)

Wandus sa...

Hade det varit en svensk apparat hade det stått:
1) Slå på den
2) Slå på den igen.