söndag 3 januari 2010

Stackars Ranelid och hans moster . . .

Jag är inte så intresserad av att se på Robinson, tyckte det var roligt första åren, men det känns som man kan det där nu.. det är samma lika upplägg år från år. Ibland ser jag dock nått avsnitt, och idag såg jag delar av reprisen från igår.



Avmagrande människor som bildar pakter, solar o badar och knäcker cocosnötter...



Pristävling, Robinsontävling, utröstning, omkonstellationer av lag.. ja ni känner igen det...



Idag grät alla... av glädje.. för dom fick dom obligatoriska breven från familjen. Deltagarna tyckte det var såå jobbigt att behöva läsa breven inför kameran... men hallååå?? ni är med i en dokusåpa . .



Förutom en stackare, han hängde läpp, för han hade BARA fått brev från sin moster :) ... kul för den mostern och se hans besvikelse, jag kunde inte låta bli att le åt grejen...



Han fick information att det skickats brev från familj o flickvän, men att dom kommit bort... och dom dök upp lite senare, så ..slutet gott allting gott.




På tal om att hänga läpp... såg ni Björn Ranelids dag i Stjärnorna på slottet? Han tog verkligen chansen att dänga dit några ovänner, ser på aftonbladet att det varit tjafs genom åren...
Har inte sett så mycket av honom tidigare, mer än just när han suttit i debattprogram av olika varianter... provokativ är han i alla fall.
Det är väl ungefär samma typer av människor som han själv som han dustat med, nån som har nån annan uppfattning om honom?

Han har tydligen spelat fotboll på allsvensk nivå i Malmö FF . . det hade jag ingen aaaning om :)

26 kommentarer:

Kattlådan sa...

Jag har alltid tidigare tyckt att han var höjden av slemmighet, men på senare tid börjar jag nästan gilla honom (trots allt). ;)

Leif GW och Linda Skugge verkar vara lika goda kålsupare. Bryr mig inte alls om denna storm i vattenglaset.

Håller med dig om Robinson - långt efter bästföredatum på den såpan.

Gunilla sa...

Katten, precis, men tänker på hur han säkert plockar upp varenda pik han hör ... folk i kändiskretsen måste nog kunna slå till dövöra/öga ..annars hamnar man nog i vattenglasen :)... och kanske gillar dom att vara där

Anonym sa...

Robinson följde jag nån gång i tidernas begynnelse, men tycker som du - har man sett en säsong har man sett alla, typ.
Ranelid hade jag inte nån egentlig uppfattning om, men jag kände att han nog blivit rätt hårt åtgången på ganska tarvliga sätt om sitt utseende, till exempel. Så jag kände sympati för karln, helt enkelt!

Gunilla sa...

Tofflan, ingen ursäkt för varken barn eller vuxenmobbning, och visst var endel av påhoppen på honom väldigt fula, men han har själv fällt rätt snea kommentarer .. han ser väl annars ovanligt fräsch ut för att vara närmare 60, och man kan väl inte se nått fysiskt spår. Men, hoppas han känner att han fick sin hämd, kan annars få en motsatt effekt..

Anonym sa...

Tror ju att det där med hans läpp är nåt som har varit jobbigt sen han var barn och sånt påverkar en nog hela livet. Man blir MISSTÄNKSAM etc mot folk och tar jätteilla vid sig. Att hoppa på andra kan ju vara ett sätt att skydda sig. Jag tycker man ska diskutera sakfrågor - där man ju kan ha olika uppfattning - inte folks utseende. (Bara såna som handlar på Willys... ehum...)

Gunilla sa...

Tofflan, ja det är alltid svårt att veta vart gränsen går, men jag gissar ändå att om man väljer att vara en offentlig person, så måste man tåla lite.. alla kändisar häcklas mer eller mindre..

Anonym sa...

Jo kanske det, men jag tycker att det är lite lågt att angripa ens utseende.
För resten, fotboll... Vad är det??? Malmö FF???

Gunilla sa...

Tofflan, jo förvisso, men vi har haft en sko till partiledare.. undrar när han ska ha upprättelse.
Nuvarnande liknas vi Alfons Åberg.., Maud har häcklats för korta ben och armar..listan kan göras lång :)


Malmö FF, det är där miss piggy spelar :)

Daniel sa...

Ja suck ja, far man med i robinson å blottar sej för folket så får manb tåla det hunger, besvikelse å pakter. Och bakom rygg stabbing

Skulle ALDRIG vara med i en sån serie. Never.

Gunilla sa...

Daniel, precis .. sånt där gnäll är bara tröttsamt... jag skulle heller aldrig åka...ja gnäller här hemma istället :)

Anonym sa...

Ja du det har du rätt i! Tänkte inte på det att partiledarna häcklats så, de får nog utstå rätt mycket elakheter...
Miss Piggy... Malmö Mupp Mupp, alltså????

Gunilla sa...

Tofflan, äh skojade till det då du kallade nån i er affär för miss piggy :)

Kattlådan sa...

Jag skulle aldrig utsätta mig för svält frivilligt - så är det bara.

Fläskdansen sa...

Hej och god fortsättning!

Jag orkar inte följa Robinson längre, tycker som du - pakter och skit och såna lågvattenmärken att de t o m får Anna Anka att framstå som god TV. Vilket hon INTE är!

Att denna människa med sina förutfattade meningar fått så mycket utrymme i media är synd och skam.

Ranelid har karisma och får in en och annan poäng. Jag har dock aldrig orkat läsa en hel bok av honom, men skam den som ger sig, jag ska nog göra ett nytt försök.

Stjärnorna på slottet är ett härligt program. Ser fram emot Meg Westergrens dag, hon blir bara mer och mer lik sin mamma Inga Tidblad.

Kram!

Gunilla sa...

Katten, näe håller med dig.. det är väl därför man ser ut som man gör :)

Gunilla sa...

F-dansen, ja det är en trivsamt program, kul idé. Jag gillade också Siwans program, snacka om vad naturlig hon ser ut jämfört med tex Botoxbabs :)

Anonym sa...

Ja hon i affären såg verkligen ut som miss P, man jag hade svårt att koppla ihop henne (hon var ju lätt korpulent...) med fotboll och Ranelid... ;-)Men Malmö FF kanske består av såna muppar, eller? Du vet, jag och sport...
Håller med Fläskdansen om att Stjärnorna på slottet är ett skitbra program, men jag missar det ju alltid eller ser bara delar av det.

Gunilla sa...

Men Tofflan, SVTplay, perfekt att se sina program när man vill :)

Anonym sa...

Aj då, tänkte inte på det... *rodnar*

Gunilla sa...

Tofflan, då blir du varm i kylan..brr här i Sala visar tempen -24 nu ,,,

Pjoltas sa...

Nej, jag fixar inte Robinson heller. Och så försöker jag att hata Paolo Roberto av pacifistiska skäl.

Ranelid är underbar. Har inte läst något av honom. Men han är en raritet.

Ha en fin Trettondagelsedag!
=)

Anonym sa...

-25,4 här idag... Fy f**********n!

Gunilla sa...

Pjoltas, det är tur det finns olika människor :)

13 dag betyder otur...bilen startar inte :-(

Gunilla sa...

Toffalan, minus 29 och bilen strejkar :(

kattlådan sa...

Inte bara bilen? Du också? Du brukar inte pausa som oss andra slöisar. Allt ok?

Gunilla sa...

Katten, nja inte paus precis, men det har inte blivit nått inlägg..tog dock en kul bild idag, polisjakt på stan...så i morron kanske det kommer ett inlägg om det :) Jag ska försöka ta mig mina fyra mil, hem snart. Det får bli tåget för bilen strejkar :((((