torsdag 19 maj 2011

Torsdag, fast måndag på nått vis...

Blir en kort vecka det här, ja arbetsvecka alltå. Idag fick jag låna Jessicas bil till jobbet, skönt att slippa bussen...tack Jessica :)

På tal om bil, har jag nämnt att jag fått diagnosen ? det var vattenpumpen som var paj. Så, ny är beställd och skulle komma här i slutet på veckan, och jag verkar slippa undan runt 2000 pix, det är jag nöjd med mot vad vi trodde det var. Men, har även bett honom kolla kamremmen för det är inte noterat när den är bytt...

Vaknade av en underbart ljud...dammsugarn... Johanna var tidigt uppe idag och gladde lilla mamma med att dammstuga och städa undan i köket...tack Johanna :)

Mindre roligt var det när jag kom på att just idag skulle vattnet, eller varmvattnet rättare sagt, vara avstängt. INTE skönt att tvätta sig i kallvatten. Fick även lov att blöta peruken på samma sätt, då den ser ut att vara från en annan planet vid den tidpunkten...

Väl framme på jobbet skulle jag spraya peruken... men det måste varit nått gegg i munstycket för den sprutade lite åt alla möjliga håll, bla rätt i ögonen på mig !!

Avslutar med en roligt bild från tjuvtittat.se .......






- herrarnas omklädningsrum på friskis o svettis, Hornstull :)





14 kommentarer:

Anonym sa...

Dagen började ju inte så värst bra, hoppas den ska bli bättre.
Vad skulle vi göra utan våra stora flickor ? :) Min kom också och hjälpte mig idag, det är jobbigt att ta hand om en liten bebis när man är medelålders och får vara uppe om nätterna.
Carola

cathrin sa...

Du har gegga i ögonen och jag en vagel. Uj uj. Så det kan bli. Som tror var slipper jag utgifter för bil i alla fall.Tur att du är lite bättre i allfall.

Anonym sa...

Ps. Vore förstås hemskt om man stötte på den kvinnliga personalen som smyger omkring i omklädningsrummet. Ingen tjusig man där? /cathrin

Anonym sa...

Hahaha! Underbar skylt där :-)

Jag kom genast att tänka på sången från "Macken" med Roy och Roger, du vet:
Det är vattenpumpen, Gerd. Det är vattenpumpen, Gerd...

Hoppas det stannar vid den!

Gunilla sa...

Carola, dom är värdefulla !!

Gunilla sa...

Catrhin, aj vagel är inte skönt. tydligen har dom bara kvinnliga lokalvårdare där :)

Gunilla sa...

Amacasa, haha, tur man inte lämnat in den på DEN verkstaden iaf !!

Förbannad Gunilla !! sa...

Hej alla eventuella läsare... tyvärr jag nu inte LOGGA IN på mitt konto... jag börjar tröttna ur..får nog leta mig till nått nytt ställe snart. Ska försöka få kontakt med nån support.

Ha det bra så länge !

Anonym sa...

Undrade precis var du var./cathrin

Anonym sa...

Ingen höjdardag för dig, torsdagen, alltså... Men men, hoppas dagen idag, fredag, är mycket bättre! Och att du mår bättre i de slitna kroppsdelarna - inklusive peruken! ;-)

Kram pårej!

Gunilla sa...

Catrin, ja jag ger blogger chansen över helgen att funka igen, annars flyttar jag !!
Trevlig helg !

Gunilla sa...

Tofflan, peruken är OK...värre med blogger... kommer jag bli det första som härmed bloggar i kommentarsfältet tro ? :))

kram o trevlig helg

Tina Högman sa...

Kom genast att tänka på det är vattenpumpen Gerd....

Gunilla sa...

Tina, du är den tredje som säger så...måste googla och kolla upp det där :)