onsdag 18 mars 2009

Svårbedömt...


Jag såg inte matchen Leksand-Rögle, men har sett länken med tacklingen som diskuterats vid vårat fikabord (och i media också såklart...) . Det blev en otäck skada då Niemi slogs sönder i ansiktet av sarg/plexiglas för att sedan landa med ansiktet rakt ner i isen.


http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/article4660569.ab


Nu har en disiplinnämd bestämd att Tjärnkvist som tacklade honom, när båda jagar pucken, skall stängas av en vecka. I matchen blev det inte ens utvisning...

Jag tycker det är lite konstigt, eftersom den typen av tacklingar normalt sett är tillåtna vad jag vet, och därför blev väl heller inte Tjärnkvist utvisad, men då Niemi tydligen inte var beredd och det blev ett illa fall, så efterbedöms det som otillåtet.

Får man tackla så får man...och sen tycker jag att hockeyspelarna borde ha bättre skydd för ansiktet, det är konstigt om dom plötsligt inte klarar av att spela med ansiktskydd efter att dom fyllt 18 år. Det är ungefär som om man skulle få åka utan bälte när man fyllt 18..eller nått..om lagen fanns så skulle det vara lika för alla också.

I kväll håller jag tummarna i alla fall... AIK here we come !!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag sitter fortfarande och beundrar mina tummar..eftersom jag läser blogginslagen baklänges.

Gunilla sa...

Goran, ha ha :-)