tisdag 17 mars 2009

Härliga vårsol !!!


Finns det nått som slår känslan när solen värmer dom första gångerna på vårkanten ? Jo det gör det förstås, men det är iaf en härlig känsla.

I söndags var det en kanondag här i Dalarna, snön smälte och solen värmde. Jag gick en långpromenad i villakvarteren, och det så nästan komiskt ut, för vid alla (ja nästan..) hus satt
folk och njöt mot väggen, med näsan mot solen. Endel hade haft sovmorron och var lite sena och stod med snöskyffel i högsta hugg för att skotta av altanen på uppdrag av frun ... som höll på att koka kaffe till begivenheten :-)

Själv har jag barrikerat altanen med saker som skall till tippen, så där fanns inte plats för tillfället att göra plats till nån soldyrkan, men det var riktigt skönt att promenera också.

I dag skiner solen igen, så jag tog en promenad på min korta lunch och njöt av marssolen ...men nu är lunchen slut, och jag bloggar ut för nu !!

Inga kommentarer: