tisdag 18 augusti 2009

Sportnyheter !

Jag är oerhört imponerad av Usain Bolt, hoppas bara att det inte kommer fram att det är dopning med i bilden. När han sprang hem VM guld i tisdags på nytt världsrekord 9.58 så var man mäkta imponerad av hur lätt han slår sitt rekord från i fjol, ser så "enkelt" ut...
För 5 minuter sedan gick han vidare i kvalet till 200 m finalen, han drar upp och lägger sig rejält i ledningen, sen ser han ut att bara "jogga" avstannande över mållinjen...



Nu till en något större händelse i idrottsvärlden... idag motiverade jag mig tillräckligt för att stanna kvar och köra ett pass i gymet efter jobbet ! Jag har haft ett träningsuppehåll på, tja, ett och ett halvt år...typ.


Glatt överraskad så hade dom fått några nya maskiner... började som vanligt och cyklade en halvtimme... står det att jag är en NOLLA ???



Nåväl, sen gav jag mig i kast med resten, körde på mygglätt motstånd/vikt, för att inte chocka/skada mig det första jag gör. Återstår att se om jag kommer igång att träna regelbundet. Har aldrig gillat att gå på gym på sommaren, då vill jag motionera ute, det har väl blivit lite si o så med den saken i år, men det är bara jag som kan skärpa mig :)

10 kommentarer:

Fläskdansen sa...

Jag tycker inte alls att du behöver skärpa dig, du har ju börjat nu! Bara det att du KAN motionera, och faktiskt gör det, är ju superbra!

Jag tillhör dem som vill men inte kan. Mest p g a skadat knä, men även lite annat. Men nu på fredag börjar jag äntligen på vattengympa som jag köat till en tid. Det blir fina grejer det!

Nån nolla är du då rakt inte!

Kram!

Gunilla sa...

F-dansen, det bara är så att jag mår så mycket bättre när jag håller igång, det är därför jag vill "skärpa" mig och börja få lite rutin på det hela. Jag är ju inte skadad, men man har mycket igen för rygg o nacke när man sitter fram datorn så pass mycket på jobbet, med att styrketräna lätt.

Vattengympa är nog kanon när du har problem med knäet... jag gillar att simma...nu påminde du mig om det:) ..men det kanske inte är så bra med dåligt knä!

Kram på dig!

Wandus sa...

Att se Bolt springa är en häftig upplevelse. Han nästan flyger fram.

Gunilla sa...

Wandus, ja har är liite segare än dom andra i början, men sen spinner benen som formel1 hjul :)

Annapanna sa...

Ja, vi får peppa varandra - så vi kommer form någon gång ;)

Annapanna sa...

Ja, vi får peppa varandra - så vi kommer form någon gång ;)

Kattlådan sa...

Men i sån form som Bolt - det blir vi aldrig! :)

Gunilla sa...

Katten, näe... man är snarare hans motsvarighet då :)

Wandus sa...

Jag undrar om (när) Bolt kommer att åka dit för dopning? Alla hans träningskompisar tycks ju ha stoppat i sig förbjudna preparat. Fan, så trist det är att inte kunna lita på att toppresultaten i VM görs av rena idrottsmän.

Gunilla sa...

Wandus, läste också det...får tankarna på nått vis åt hur Mûlegg flög fram i skidspåren, för att sen var dopad...