måndag 14 september 2009

Ekonomi ... vilket trist ämne va ?


Läser i aftonbladet om den sk. finanskrisen som varit omvälvande för världens ekonomi. Det är inte lätt att vara den/dom som är ekonomiskt ansvariga i dom här tiderna.
Själv har man fullt upp att se till att det inte sinar i den egna kassan i slutet av månaden !

Jag hittade i alla fall en del av dom iblandade när jag läste Carolas blogg. Dom är föör bra dom här galenskaparna :-)






På tal om ekonomi, så lägger högern ut lite valfläsk i dessa svininfluensatider till alla förstagångsväljare och deras föräldrar !




Förslaget är att från nästa år höja studiebidraget som nu är 1050:- per månad, till 1400:-.




Men, det var väl på tiden, vad jag minns har det stått still länge, rätta mig om jag har fel.




Ehh, nu skall jag äta lunch, det blir soppa idag :-)






Eftersom hockeysäsongen snart drar igång, så måste man sponsra LEKSAND också !!

12 kommentarer:

fen sa...

Det läskiga är att min erfarenhet stämmer överens med parodin... nää.. inte riktigt så illa :)

Okej, då köper vi leksandsknäcke nästa gång i affären (skriver på listan till sambon:)

fjuss

Fläskdansen sa...

Galenskaparna är bara helt underbara! De vet att sparka uppåt, och sånt gillar jag. Mitt i prick där!

Det är ju bra om studiebidraget höjs, i synnerhet med tanke på att det bara betalas ut under terminerna. Men frågan är vad det ska dras in på i stället, för att finansiera det hela. Nån vinner, nån förlorar, så är det ju bara alltid.

Kram!

PS Förresten... om jag inte sagt det förr så säger jag det nu; I löööööööööööööve your blogg! :-)

Gunilla sa...

Fen, är du ekonom ?? :) .. du var kanske med i filmen? Skämt åsido:)

Tackar ödmjukast för sponsringen åt Dalfolket !!

Gunilla sa...

F-dansen, först...tackar allra ödmjukast för dom värmande orden!!!

Ja, man börjar sakna att dom sätter upp nått nytt dom galna skaparna... men dom kanske fått skrivtorka :)

Jo, politik är aldrig rättvis, vi får hoppas det tas från ökad förmögenhetsskatt, eller indragna fallskärmar eller nått !

Daniel sa...

Bra att syudenterna får några makaronipåsar till i skafferiet!

Gunilla sa...

Daniel, makaroner köper jag än så länge :) ... men det är mycket annat som kostar också :D

carola sa...

Å får jag reklam, tack :)haha. Vet du att man räknat ut att en ensamstående människa ska klarar sig på att leva på 1500 kronor i Månaden (enligt lyxfällan) Då är det till att äta soppa gämt, ingen oxfile här inte...

Gunilla sa...

Carola, gäller det bara mat, det blir nästan 50:- per dag, skulle funka... en månad :)

Anonym sa...

Hmmmm... jag ska träffa min blivande revisor nästa vecka. Hon verkar, tro det eller ej, ganska trevlig. Hoppas hon är listig också!

Kattlådan sa...

Jag köper Falurut - rätt landskap iallafall. Ni kan behöva lite sponsring eftersom Leksand inte kommer vinna serien i år. ;P

Gunilla sa...

Tofflan, vi håller tummarna att det finns undantag från TFF :)

Gunilla sa...

Katten, ja du i rätt landskap..och jag har också kuddknäcket i skåpet..varierar lite :)

Ser fram emot lite duster i vinter, AIK blir god tvåa när det slutar i vår :)