torsdag 3 september 2009

Ett sjukt inlägg


Följer endel av alla skriverier om svininfluensan. Vissa tar verkligen detta med största allvar, ser scenarion om att skolor och affärer tvingas stänga. Själv tror jag inte den här influensan kommer att bli så mycket mer än de som kommer varje år.
.
Läste i lokalblaskan igår om två killar som blivit smittade i Spanien, och fått konstaterat när dom kom hem, att det var svininfluensan. Ingen av dom hade upplevt att det var något mer än en "vanlig" influensa.
.
Mannen som dog för några dagar sedan, hade fler andra sjukdomar, och då är vilken influensa som helst en fara för livet.
.
Argumentet för att vaccinera sig är då för att stoppa smittspridningen för dessa människor, men då borde det vara så alla år. Det är väl bäst ändå att dessa "högrisk"-människor får tillgång till vaccin först av alla istället.
.
Nöff, nöff på er !!

10 kommentarer:

Caroal sa...

En klasskamrat till mig har fått svininfluensan.

Kattlådan sa...

Hear, hear. Håller med.

Gunilla sa...

Carola, ja det blir nog många som får den.Hoppas din vän inte blir sjukare än vid vanlig influensa!

Gunilla sa...

Katten, vissa saker ska alltid överdrivas..man ska ha respekt..men inte mer än vid vanlig influensa !

Carola sa...

Hon har inte skrivit på facebook på länge, så man börjar undra lite..

Gunilla sa...

Carola, även vanliga influensan kan ju få en riktigt däckad..hoppas hon kryar på sig!

Tina Högman sa...

Ja jag tror inte det blir värre än den vanliga influensan, fast de som är sjuka innan är ju i riskzonen för att bli väldigt sjuka.

Gunilla sa...

Tina, vi är inne på samma tanke där !

Fläskdansen sa...

Håller helt med dig! Jag tänker inte vaccinera mig, och ser ingen anledning till att min dotter som är 11 år ska göra det heller. Vi är friska och har inte särskilt lätt att få infektioner.

Jag tycker också att man först och främst ska satsa på högriskgrupperna, d v s människor som är försvagade av annan sjukdom.

Nöff, nöff!

Gunilla sa...

F-dansen...då tänker vi lika :)