måndag 28 december 2009

Ber om ursäkt . .

Ibland kan jag ha svårt att hålla reda på hur gammal jag själv är... men idag måste jag be min tomte om ursäkt då jag tidigare hävdade att han blev 42 år i år. Det är FEL, han blir bara 41 !


Tomten kom upp till diskussion under julhelgen, och då kröp det fram från mor att jag minsann fått honom min ANDRA jul.. dessutom trodde jag att jag fått den av mina föräldrar, men det var en granne som jag hade fått den av...


Eftersom det är tomten som håller reda på om man varit snäll, så kände jag mig nödgad att lägga fram sanningen, annars kammar man väl noll nästa jul :)

Läser han min blogg så hade det varit kört annars :)


tidigare inlägg



... och nu något HELT ANNAT. Hittade idag den här bilden på Facebook:


Det är en avlägsen släkting till mig, som var bjuden på fest ute i buschen. Han tog husvagnen med sig och drog. Efter gissningsvis en lång natts festande, så här såg det ut när folket som bodde i stugan kom ut på morronen :)


Jag gissar han är bakfull :)

21 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, du är allt bra rolig, du! :D

Gunilla sa...

Tofflan, det lutar åt det :)

Pjoltas sa...

Haha! "BAKfull"...haha!
Så göteborskt!
=)

Gunilla sa...

Pjoltas, jasså? detta skedde i Dalarna :=)

Anonym sa...

Ha ha, LUTAR... Nu var du ju ÄNNU roligare! :P

Daniel sa...

Svårt att hålla reda på alla siffror vetja

ojoj påminner om en typisk lördag här i Finland!

Gunilla sa...

Tofflan, tycker du ? :))))

Gunilla sa...

Daniel, jag kan avslöja har ÄR FINNE :)

Anonym sa...

Ja, du är riktigt rolig till och med. Såpass, det var en finsk parkering??? Ja det kunde jag förstås... *retar Daniel*

Wandus sa...

Tomtar, troll och bakfulla sällskap. Nu börjar din blogg att bli så där härligt mustig som livet ibland kan vara. :)

Kattlådan sa...

Jag tror att det är Kjell och Rose-Maries husvagn på väg hem från Ullared.

Gunilla sa...

Wandus, hehe... vet inte hur jag skall tolka det ? äh..jag tar det postitivt :-0

Gunilla sa...

Tofflan, det tål han nog vår fnissare :)

Gunilla sa...

Katten, skulle kunna vara..men dom tältade ju? :)

Anonym sa...

Ja nu ska vi skoja med fnisspojken från landet i öster! Jag har för övrigt skrivit brev till en släkting där idag - men jag skrev faktiskt på svenska, min finska är mycket sämre än min släktings (roliga) svenska...

Gunilla sa...

Tofflan, ja trots allt har finnar oftast liite mer svenska än vi har finska :)

Kattlådan sa...

Oj då miss av mig - såg bara några minuter. Men de lassade verkligen in i det där tältet, som det kanske var nu när du säger det. ;)

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fläskdansen sa...

Tihi, tihi!!! :-) Har du sett filmen "Sunes sommar"? Om inte - GÖR DET!!!

Ber att få önska ett riktigt Gott Nytt År till dig och familjen! Kram!

Anonym sa...

Men det är lite pinsamt ibland att inte kunna säga så väldans mycket på finska när man träffar släkten där... *skäms lite* Men jag kan sjunga första versen och refrängen av Pippi Långstrump på finska, DET kan jag nog rätt långt med! ;-)

Gunilla sa...

Katten, dom skulle ha behövt en trailer :)

F-dansen, ja just ja, då var det spagetti i hela bakrutan, minns nu när du säger det :) ... det samma till er, kram !

Tofflan, hehe, kan några enstaka ord från finskan, men inte stava dom :) moi moi