söndag 20 december 2009

Stöld !

Läser att vi i Sverige Stjäl julgranar för 120 miljoner per år. Var femte gran i stugorna är stulen, det lät mycket ! Vi har så trångt, så vi har inte haft någon julgran när vi bott här. Döttrarna bor alltid julveckan hos sin pappa, så dom får grandos där iaf. För mig kvittar det, är inte någon fan av att julpynta överhuvudtaget. Jag gillar heller inte födelsedagsuppvaktningar, har alltid sagt ifrån mig sånt på jobbet. Jag kanske är ett Jehovas vittne ? Nåja, jag går inte runt och sticker in näsan i stugorna i alla fall :)

Ett vittne såg i alla fall denna julgransstöld . . . . härlig när det var såna här julkalendrar !

Trevlig fjärde advent på er !

10 kommentarer:

Anonym sa...

I sena tonåren hade jag som sport att tillsammans med min "bästis", som flyttat hemifrån tidigt och hade egen lägenhet, sno en liten gran kvällen/natten före julafton. Sista gången vi gjorde det höll det på att gå riktigt illa, för då var hennes lillebror med och han lyckades såga sig i fingret så det blev blodspår efter oss. Fingret satt emellertid kvar...

Gunilla sa...

Tofflan..hehe...tur det inte fanns DNA då, för då har väl lillebror suttit inne än idag :)

Anonym sa...

Ja! I stället flyttade han till Malmö (från Metropolen Byhålan, alltså!)

Gunilla sa...

Tofflan, utan att räkna efter..brottet kanske är preskiberat :)

Pjoltas sa...

Så det är här i kommentarsfälten som det börjas att benas upp...gamla gran-brott vill säga. Nu är det jag som ringer CSI.
=)

Anonym sa...

Torde vara preskriberat, ja... Och Fido, som vi kallade min kompis lillebror (vi behandlade honom som en hund...) är vuxen och straffmyndig sen länge sen nu! :D

Gunilla sa...

Pjoltas, hehe.. ja fast det blir i senaste laget dock, men en snöboll i nacken kanske vore på sin plats :)

Gunilla sa...

Tofflan, OK, han kan väl betala dubbel hundskatt nästa år.. som kompensation...eller, det kanske är borttaget kom jag på :) VOV :)

Kattlådan sa...

Om vi inte hittar någon på tomten så stjäl vi på allmänningen. Vi kallar det att vi "håller efter" skogen. :)

Gunilla sa...

Katten, ja i vissa lägen är det nog inte skadligt. Jag kommer ihåg dock när min moster fick en ädelgran avsågad på villatomten, en lapp i brevlådan bad om ursäkt och sa att dom inte hade råd med gran... jag har lärt mig att rätta mun efter matsäcken :)