torsdag 18 februari 2010

Guldkyssar och praktvurpor !!




Min avdelning på jobbet kan inte gå under annat är just kaos nu. Nog för att jag varit med om smärre omorganisationer tidigare så är det just nu rörigare än någonsin . . nog om detta.






I går var det inte jubel och klang som ljöd från Vancover, näe det var mer aj, aj, aj....



Den nya grenen Sprint i kombination med backhoppning introducerades :







Här liksom i dödsolyckan i rodelbanan, tycker jag nog att det var bristfälligt skydd runt banan. Tycker inte man ska kunna komma "ur" en rodelbana, och såna "stup" bör inte finnas oskyddat i såna svåra kurvor som det var i skidtävlingen.




I störtlopp får man väl egentligen säga att det är upp till var och en att åka som dom klarar av, men att dom inte ens fått provåka banan en gång innan ett OS, enligt tidningarna, det är dåligt.


Hoppas Anja gör "sälen" åt rätt håll nästa gång !








Emil Jönsson, sprintade för långsamt igår och hamnade långt från den tänkta segern...




...men skrattar bäst som skrattar sist kanske han tänker...






Hockeylaget gick in i OS med en vinst, kul, jag har hört talas om nattorientering, men inte natthockey, kom igen och spela när publiken är vaken !!



Några som inte heller var några SOPOR i går var curlingdamerna. Inte för att det är så spännande att se förrän sista "heatet" eller vad det heter...annars är det 0-1- 1-0 0-1 ..typ





En rolig anekdot, jag läste att i Kina hade dom för några år sedan kommit på att dom inte hade något curlinglag. Då fick 4 shorttrackåkare helt enkelt skola om sig till curlare... men framgång :)

Låt se om det blir en OS segerkyss för svenskorna, som det blev för 4 år sedan !!

11 kommentarer:

Anonym sa...

SPORT är bra farligt, det ser jag det! Tänka sig, två tjejer som pussas! ;-)

Micael Rombin sa...

Ja är det inte skandal med två vuxna kvinnor som pussas offentligt ;)

Gunilla sa...

Tofflan, ja hellre den än en kyss i baken som dom som drattade på rumpen fick ! :)

Gunilla sa...

Micael, när det är stora mästerskap, stora galor med kända kvinnor, då är det helt OK att pussas :) Gör man det på en restaurang i Sverige så får man böta/avisas..

Anonym sa...

Som pojkarna i shorts gör när de sparkar boll? De KASTAR sig på varandra och... gör vad då???

Anonym sa...

PS Läste i lokalblaskan, och nu citar jag "Anja Pärson [...]kraschade [...]våldsamt. Hon klarade sig dock med en lårkaka i vaden."
Hur kan man få en LÅRkaka i vaden???

Gunilla sa...

Tofflan, själv har jag tennisarmåge i knäna, och musarm i låren, av helgens skidåkning :)

Pjoltas sa...

Ang. rodelolyckan. Kan dom inte spola is i ett sånt där arselbanerör som barn åker i. Då kan dom ju inte köra ur...och så kanske man kan få se en loop också!
=)

Gunilla sa...

Pjolats, det är bara att stänga av värmen i nått badhus som har sånt där rör :)

charlotte sa...

tittar inte på os så du kan meddela mig om det händer ngt bra. vissst är det väldigt irriterande med folk som kör för nära...

Gunilla sa...

charlotte, jag meddelar viktiga händelser :)