tisdag 16 februari 2010

Kallt av Kalla, Flängt av Bengt



Grattis till guldmedaljen!!



Härlig ödmjuk tjej som jag verkligen unnar framgången !




Sen har vi medaljens baksida. Jag har tidigare skrivit om höga löner hos biståndsorganen, nu läser man detta


Röda Korset hade kick off för 4 anställda, det gick på 175 000 !!


Sen vill dom att vi ska skänka dags/timlöner, smsa 50:- ... jag får nått illamående över mig...




Självklart ska väl alla organisationer, företag, skolorganisationer mm ha rätt till aktiviteter, men det måste väl finnas tak/rimlighet för sånt här ? Vid avtackningar osv. hos röda korset så är det herrgårdar man har besökt. På mitt företag samlar arbetskompisarna in till en gåva. Är det pensionsavgång så bjuder företaget på tårta o en vas...

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har helt tappat tron på välgörenhetsorganisationer. Den ena skandalen avslöser den andra - och som vanligt håller ledningen/motsvarande varandra om ryggen. FYYYYYYYYYYYYYY!

Gunilla sa...

Tofflan, den enes bröd, den andras död.. kanske är att hårddra...men att jobba för Röda Korset och äta o dricka, sova över, bada badtunna för 157000 ..det går liksom inte ihopa...

charlotte sa...

de hade ju rk uppe redan för ett par år sen o granska deras höga löner o de stora summorna som avsattes för fester. konstigt att de inte lärde sig en läxa då kan tyckas

Gunilla sa...

Charlotte, man tycker dom borde lära sig.. men många av dom har väl inte "SVENSSON" anknytning i sin egen vardag...

Kattlådan sa...

Jag blir så ledsen för den skada som de orsakar är enorm. Nu blir det svårare att få folk att skänka pengar och de som blir lidande är inte festprissarna utan de svältande, sjuka barnen i Biafra (eller vad det heter nuförtiden)som knappt orkar stå på sina små pinnar till ben eller ta bort flugorna från ögonen.

Det är så fruktansvärt omoraliskt.

Raoul PETE Joacim Parfalk sa...

Har INTE ni sveriges FEGASTE o sämsta inom allat IT skit INSETT HUR Ruttna Rollspelande skrifter KRÄK av era "Vänner" sysslat med alla ÅREN som LYDIGA barna slaktrae som LÅTSAS skydda Riket fast MEST skyddat SKYLDIGA så Kungsholmens SECURITATE i Team med SS KSI o Sossarna absolut VIDRIGASTE är ju som de HÖGST skrikande Kommunist ZIONS Utrensande av Judendomskritiker Vänsterpartisterna som NU Bli Sossar extra NOG exakt som Miljöpartister dvs INGA TABUN att Brytta Löften utan NYA IPRED datalagringar exakt som lika Lydiga Piratpartisterna så vad fan TROR ni att KnullKompisar på vandringspokla Gubbar o dersa slavfittor är annat än SKIT ORD så HÖRRNI tänk på att med alla de Judiska AFA Nynazistskrivande i JUST DEN Ligan så kommer AFA lltid ha FLEST nazister oavsett sida Svart skjorts ASEN av lila just då spelar

Gunilla sa...

Katten, precis. Det var en debatt igår på TV om detta som jag tyvärr inte kunde se, alla dessa borde granskas, annars kommer folk sluta skänka pengar, och endast ge saker, tror jag.

Gunilla sa...

Pete, har alltid lite svårt att förstå innehållet i dina ordsprakande utlägg, men jag hoppas du tycker detta är lika uselt som vi andra :)

Anonym sa...

Som Kattlådan ovan säger är det ju så tråkigt att välgörenhetsorganisationerna beter sig så här för de behövs ju verkligen och gör ett gott arbete. Men arbetet skulle kunna vara godare om man inte lattjade med pengar så där.

Vad gäller avtackning fick inte jag ett skit när jag slutade förra året, efter 23 år. Då ska du veta att jag har varit med på miljoner insamlingar till födelsedagar och avtackaningar och pensioner m m under åren... Men av mina frilansare fick jag på hösten en egen avtackning som var mycket finare och som gladde mig väldans en dag som annars var rätt trist...

Gunilla sa...

Tofflan, ja tyvärr är det inte alla som behandlas lika nånstans .. :( men som du säger, dom som betyder nått (och som ordnade avtackning) är det som värmer mest !

En total granskning av dessa välgörenhetsorganisationer på på sin plats tycker jag !!

Daniel sa...

Jisses. Skandal å avlöjandet på löpnande band. Tyvärr börjar man tappa tilliten till välgörenhetsorganisationer. Och det är ju synd för de behövs.

Var e folks samvete? Medan miljontals svälter.

Gunilla sa...

Daniel, binda ris åt andras ryggar är vad dom gör !!!