måndag 22 mars 2010

Måndag är ingen tokig dag, ibland . . .

I morse vaknade jag av konstiga ljud utifrån, och när jag vickade på persiennerna så mötte mig denna synen !


Just det, idag är det den Internationella Nilladagen ! Det börjar alltid med en sedvanlig hälsning från balkongen på morronen, så jag drog på mig lite kläder och gick ut och vinkade till alla Avestabor som slutit upp. Sen tog jag en macka och mjölk och satte mig och läste lite bloggar !

Hehe.. nåja, jag har väl vrängt liite på sanningen här, ska erkännas. Det var bara helt enkelt så att jag kände förra veckan att det skulle behövas lite extraledigt, en dag då jag inte planerat in nått mer än att flickorna kommer till mig ikväll igen, dags för mammavecka.

Solen skiner och det är en strålande vacker vinterdag, så jag ska ta mig en promenad nu strax.

Ha en fin dag ni också, bloggvänner !

21 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha, i Sverige är det Kennet och Kent-dagen förstås, men jag vill naturligtvis gratulera dig på internationella Nilla-dagen!
Du, fr det ena t det andra, du skriver fel URL (adress till din blogg) när du kommenterar hos mig. Är det medvetet?? :P

Gunilla sa...

Tofflan, kan Kenneth så kan jag :)

Fel adress? ska kolla upp det, är inte medvetet :)

Anonym sa...

Men nu när du har firat internationella Nilladagen kan du väl fira Kennet också! :D Vem vet, Kennet kanske blir glad!

Gunilla sa...

Tofflan, nä men den är väl för alla Kennetar bara? Anna sa att hon också ville ha en dag, men jag sa att hon har Anna(n)dagen då Annorna firas :)

Anonym sa...

Ja Annorna har ju massor av Anna(n)dagar + den 9 december. Men nån Toffeldag finns inte... :-(

Gunilla sa...

Men Tofflan, det är ju orättvist ! skapa en dag själv, som jag :)

Kattlådan sa...

När jag gick till jobbet i morse så önskade att jag inte hade ett viktigt möte utan skulle ha kunnat ta en ledig dag och njuta av den (förhoppningsvis) sista snön och vårvärmen. Lyckos dig som verkar ha varit ledig. I helgen sölade vi ut på landet på lördagen men det gjorde inget för vi skulle njuta av våren där under hela söndagen. Jo pyttsan, det snöade HELA söndagen. Fint i lågskor. Nog gnällt. Hoppas att du hade en alldeles underbar Nilladag. Grattis!

Fenixmonas sa...

Ingen ledighet förrän efter påsk men då blir det bloggträff i Höör! Det ska bli kanonkul! kram

Gunilla sa...

Katten, tack för det. Näe vilken otur ni tog fel dag till landet .. men du fick iaf en fin lördag du med!

Gunilla sa...

Fenixmonas, va kul? blir ni många bloggare från trakterna där nere? kul grej !!!

Margit sa...

Hej du, Gunilla!!
DE va verjkligen en stor samling...utanför dej!!! Inte på attdom gördes...
Kramizzzz!!!

charlotte sa...

nu har jag svarat på frågorna

Gunilla sa...

Margit, visst var det :)
kramizz

Gunilla sa...

Kloppan, trevligt :) har kollat !!

charlotte sa...

haha jag länkade till dig trodde jag men det var till mig själv istället. gör ett nytt försök

charlotte sa...

nu funkar det

Fläskdansen sa...

Åh, du måste ha känt dig riktigt hyllad och firad! Härligt och underbart och dig väl unt! Kram!

Gunilla sa...

Charlotte, lätt hänt :)

Gunilla sa...

F-dansen, tack o tack :) idag är det vardag igen, men lunch... så då kan man surfa lite :)
kram tebax..hoppas knäet kryat på sig !

Wandus sa...

Vesst ä dä gött å leva. :)

Gunilla sa...

Wandus, ja sådana uppvaktningar vill man inte missa :))