onsdag 27 oktober 2010

Snacka om att vara ute och cykla !!

Häromdan när jag kom körandes i bilen längs en gata i centrala stan, kommer en ung kille cyklandes i full fart ut från en parkering, rätt ut över vägen. Som tur var såg jag på långt håll att hann inte hade planer på att stanna, så jag åkte redan sakta.

Killen står i princip upp och cyklar på en "gammal modell damhonda" och verkar ha bråttom...

Mitt i vägen händer nått, plötsligt ser jag killen hålla styret, rakt upp i luften, det har alltså gått av !!! Cykeln wobblar som i en "åtta" sen brakar hela ekipaget i backen.

Den ca 16 åriga killen finner nog det hela endast pinsamt (verkar inte skada sig, mer än en reva på knäet) Han studsar upp fort som bara den, tar cykeln i ena handet, och styret i den andra och parkerar cykeln i ett cykelställ vid sidan, och springer sen iväg.

I går när jag åkte förbi, stod cykeln kvar.... han kanske inte ägde cykeln, och synden straffade sig själv . . . Det var en betydligt nyare cykel än den på bilden !


Cykeln på bilden har inget med inlägget att göra, lånad från Google....

Förresten, snart är det väl dags att byta däck även på cyklen till "dubbdäck", är det nån som har testad det ?


6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken syn..undras om det var hans cykel, då borde han ju hämtat den sen eller tagit med den hem. Tur då att du saktade in så han slapp bli påkörd dessutom :)
Carola

Anonym sa...

Bevisar ju bara hur galna cyklister är! Micael R och jag avskyr dem! ;-)
På vintern ska man inte cykla, tycker jag. Dubbdäck på cykel finns men om trafikvett saknas hjälper det ju inte! :D

cathrin- sa...

Cyklister verkar i allmänhet leva ett farligt liv. De dyker upp på trottoarer och överallt utan att känna sig ett dugg pinsamma. Hur länge har du bloggat "smulan"?
/cathrin

Gunilla sa...

Carola, det är det som är konstigt, bara för att styret gick av kan man ju cykla utan att hålla i styret *asg* ... skämt åsido, men nog borde han tagit med cykeln ??

Gunilla sa...

Tofflan, ja dårar finns överallt, t.o.m på cykel !! Har själv inte testat dubbdäck, men jag cyklar aldrig på vintern :)

Gunilla sa...

Cathrin, va bra, nu fick du till automatlänken !! Ja endel kör som dårar, tar för givet att man ska se dom när dom swishar här o där. Vi har dåligt med cykelbanor också..

Bloggat här har jag gjort sen början av 2009 :)