måndag 15 november 2010

Den sämsta norgehistorian jag hört !!

Sitter och läser aftonbladet på nätet och blir mäkta förvånad när jag läser att ett företag i Norge
har tvingat dom kvinnliga anställda att bära ett rött armband när man har mens, jag trodde förstås detta var ett skämt, men tydligen har nått företag tyckt att dom anställda tillbringar för mycket tid på toaletten, och för att dessa kvinnor inte skall "drabbas" av att detta påpekats, så skulle detta medföra att det var OK till fler toalettbesök... I´m speakless.....



Om man är lite dålig i magen då? ska man bära ett brunt armband då ??

15 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, jag som äter järntabletter, om JAG blir dålig i magen, då måste jag bära ett SVART armband! *asg*
Vilket oerhört dumt påhitt!!

Gunilla sa...

Tofflan, oerhört dumt !!

Daniel sa...

Men Gud så löjligt, löjligaste jag hört! Så FÖRNEDRANDE!!

Wandus sa...

Orena kvinnor ska hålla sig hemma, tycker Ole-Gunnar. Vad fan är det för fel på norrmännen? Jag tycker att alla norrmän ska tvingas bära fula stickade tröjor och prata som om de vore smurfer ... ja, just det: det gör de ju redan.

charlotte sa...

haha det var det idiotiskaste jag hört också

Gunilla sa...

Daniel, ja verkligen, hur kan man ens komma på idén...

Gunilla sa...

Wandus, ja så söta såå :)

Tacka vet du värmlandsbräket va?? :))

Gunilla sa...

Kloppan, ja en tröst att det var en arbetsgivare som hade idé, och inte alla :)

Fenixmonas sa...

Herregud, snacka om intigritet...ska folk på fullt allvar vara tvungen att redovisa varför de går på toa!!! Nå´t så dumt!!!!Kramiz

Stattinskan sa...

... och ett blått om man fryser och ett grönt om man är snorig??? Känns kränkande tycker jag ... men det är ju Nirge ;-D
Gomorron Gunilla

catrhin- sa...

Oj, vilket påhitt. Man tror inte det är sant! Håller med om att det känns kränkande. Har man inte rätt till något privat?? JOOOO!

Kattlådan sa...

Men det går liksom inte ihop. I landet där alla går hem kl fyra från jobbet...

Den beslutsfattaren borde få ett band runt foten, en fotboja.

Gunilla sa...

Feixmonas, Stattinska o Cathrin, kan bara hålla med !!

Katten, ja en sån gammaldags med kula i kedja :)

Tina Högman sa...

Helt sanslöst är det, fast jag tycker att Wandus kanske inte ska dra alla norrmän över en gräns... Bara för att en norrman är dum i huvudet behöver ju inte alla i hela landet vara det.
Personligen tycker jag att norska är ett fint språk.

Gunilla sa...

Tina, jag håller med dig där, men han skoja nog lite :))

Dom flesta tycker det är ett fint språk. nu är ju jag norska till hälften så jag är väl jävig :)