tisdag 16 november 2010

Leka med naturen, rätt eller fel ?

Det finns många medicinska hjälpmedel nuförtiden för att hjälpa barnlösa par att skaffa barn. Jag tycker dock det har gått på tok för långt när en 67 årig kvinna kan bli behandlad och skaffa barn, som skedde i Rumänien för 5 år sedan. OK, det verkar ju funka bra som det är nu, flickan är fem år och mamman 72 år, och friskt och jobbar deltid.... och lever hon lika länge som sina föräldrar så hinner flickan bli 20 år.

Nu har hon tydligen funderingar på att skaffa ett syskon åt flickan, jag hoppas dock att det finns nått som sätter stopp för detta.


- det borde varit ett barnbarn hon har i famnen ....


Var tycker ni gränsen för detta går ? Tycker ni hon ska få skaffa ett barn till ?
PS ..Jag tycker såklart att det är bra att det finns hjälp att få för par i åldern då man bör bli förälder om man nu vill .... det är en helt annan sak...

12 kommentarer:

Tina Högman sa...

Naturen har gjort så man inte blir förälder för sent. Det är nog menat så av nån anledning.

Anonym sa...

Håller med Tina, det finns nog ett skäl till att vi inte kan bli föräldrar hela livet ut. Man ska ju orka ta hand om barnet med. Inte så kul för en liten att få en pensionär som förälder.
/cathrin

Anonym sa...

Jag tycker att det är rätt äckligt med gamla tanter som blir morsor! Själv fick jag bonusbarn som 45-åring och det var SEEENT! ;-)

Stattinskan sa...

Det finns ju en anledning till att naturen ordnat det så att man blir infertil vid en viss ålder, olika för olika kvinnor. Jag är i gränslandet men jag skulle aldrig ha den kraften.

Gunilla sa...

Tina, cathrin, Tofflan o Stattinskan:

Det verkar som vi har samma uppfattning, vilket jag tror dom flesta har. I den åldern ska man glädjas att bli mormor eller farmor eller bonus av nån variant, och njuta av barnbarnen, inte arbeta och uppfostra barn när man ska njuta av sin pensionstid!

Margit sa...

jag tycker som dej!! Det är inte klokt!!!
barn ska man ha när man är yngre, DÅ orkar man!!!
Kramiz!!!

Gunilla sa...

Margit, vi verkar alla rörande överrens. Vi hoppas iaf att mamman får hålla sig pigg många år till för den lilla flickans skull !

Anonym sa...

Jag tycker att jag är sent ute..konstigt att pappan kan vara hur gammal som helst.
carola

Gunilla sa...

Carola, nåja du är väl inom vad som är normalt att skaffa barn, du har dock stor spridning på ålderskillnaden på dom, jämför med mig, som har 13+ månader :)

Micael sa...

Helt förkastligt. En så gammal mor kan inte ge sitt barn det de behöver ifrån en mamma. Rätten att adoptera tar slut efter 45.

Kattlådan sa...

Känns sjukt.

Gunilla sa...

Katten, är benägen att hålla med, tur vi inte har såna rättigheter i Sverige,,