torsdag 27 januari 2011

Fetnessblogg, för ovanlighetens skull !!

Fitnessblogg, nja det var förstås en skämt som hette duga. Ska i alla fall rapportera om att min "igångsättning" av oanvända muskler har tagit fart.

Som jag skrev om i måndags så har jag en anledning att bli liite mjukare i kroppen då vi ska spela volleybollturnering nästa helg. Jag tycker jag har skött mig riktigt bra hittills.

Både måndag, tisdag och onsdag stannade jag kvar på gymet. Började med att gå en halvtimme på bandet, i ganska rask takt. Sen gick jag över på maskiner och lätta, lätta hantlar och körde igenom kroppen, myycket försiktigt, vill INTE ha nån träningsvärk så man blir handikappad. Sen avslutar jag med en kvart på motionscykeln.

Känner mig nöjd att ha kommit igång, nu gäller det att skapa sig träningssug istället för macksug, det är liksom hälsosammare har jag bestämt mig för !!

I dag blir det nog en vilodag, i morgon kväll har vi fredagsmys i sporthallen, och har våran första och enda träning med laget. Det får bli en rapport i helgen om det, hur det kändes.



- man får INTE gå FÖR ofta till gymet, då kan det gå så här illa . . . .


12 kommentarer:

Anonym sa...

Ta det lugnt Gunilla, träningsvärk vill ingen ha. Det känns ju som man har fått influensa eller något då :)
Carola

Anonym sa...

Oj oj, nu ska det bli spännande att följa utvecklingen! För det blir väl bilder före och efter???

Kör hårt - men lagom!!!

Wandus sa...

Hahahahahaha, han har ju kalaskulor över hela kroppen.

cathrin- sa...

OJ! Är det så du ser ut numera? Jag beundrar dig som kommit igång med träningen, du är jätteduktig tycker jag. Och din inställning är skön med - du har bestämt dig att skippa mackasuget. Om du lyckas, får du nästan ett pris för det med!

Gunilla sa...

Carola, den liknelsen var väldigt bra, rejäl träningsvärk och febervärk är ganska lika..

Gunilla sa...

Tofflan, nja, det är nog ingen idé med bilder, det blir nog ingen sån förändring, men förhoppningsvis mjuknar tanten liite till man ska spela iaf :)

Gunilla sa...

Wandus, har aldrig tyckt det är snyggt med för biffiga muskler, och här är det vrängd också, ett varnande exempel :)

Gunilla sa...

Cathrin, nåväl, om jag kan skapa ett träningssug, så är det ju bättre än att ha macksug fast INTE träningssug, eller hur ? :)

Anonym sa...

risken att man sku´lle gå till gymet så ofta så man ser ut så är obefintlig :) fredagsmys i sporthallen låter intressantare än vad det äör säkert ;)

Gunilla sa...

Kloppan, ja vi får väl se vad vi hittar på. Efter som vi är sex personer i laget föreslogs lagnamnet "sex på plan".. men det röstades ner ??

Fenixmonas sa...

Då är hälften vunnet, när du kommit igång! Kramiz

Gunilla sa...

Fenixmonas, mm hoppas det :)