torsdag 24 februari 2011

Sista rycket...

På jobbet sitter jag nära ett kapprum med toaletter. Jag har suttit i just det här rummet i säkert...ja åtta år nånting...

Vi har två stycken här som har det gissningsvis ganska jobbigt att gå på "huset"... varför då?
Jo, dom litar liksom inte på att dom låst...

En är helt extrem, han hinner knappt in på toan innan man hör hur han drar i handtaget och kollar så det är låst, eller drar... rycker... typ 3-4 gånger. Sen går det 10-15 sekunder, samma procedur igen...

Två gånger har vi fått ringa in nån från byggavdelningen som har justerat hängningen på dörren, för han har liksom fått den vind, och det har gått trögt att låsa överhuvudtaget.



- hade jag låst ??


Själv har jag i perioder behövt kolla spisen och kylen hemma en extra gång, oftast efter att jag låst dörren och är på väg ut.... men det är inte så jämt. Har du någon egen specialare som du brukar köra med ? Eller nån i bekanskapskretsen som har ?

13 kommentarer:

kattlådan sa...

Nä inte direkt. Men jag sitter gärna på samma platser som jag satt "sist" eller oftast. Trygghetsbehov kanske?

Systerdyster sa...

När jag läste psykiatri påstod läraren att det börjar bli sjukligt om man kontrollerar mer än 3 gånger. Puh! Jag klarade mig. Det enda som fått mig att noja är det lilla kalenderljus som jag har i köket under advent.

En väninna däremot levde med en man som varje kväll kollade varenda kontakt/strömbrytare i lägenheten, gång efter annan, sådär 10 varv innan läggdags. Behöver jag tillägga att förhållandet tog slut?

Gunilla sa...

Katten, ja det där känner jag igen, samma plats i fikasoffan, samma plats vid lunchbordet osv...

Gunilla sa...

Syster D, opps den killen borde nog fått hjälp, vad jobbigt, för båda två..

Unknown sa...

Tänkte bara tipsa om att du kan vara med och tävla om ett fint Tandsmycke i 24k guld på min blogg nu:)
kram joanna:)

cathrin- sa...

Verkligen intressant ämne. Ett tag var jag livrädd för att jag inte stängt av spisen eller låst dörren. När jag är "borta" är jag också orolig att inte toadörren ska vara stängd - hände mig en gång på jobbet att toalåset var trasigt och jag chansade men jag chansade att gick ändå, naturligtvis öppnar någon - och pinsamt för båda parter. (men man överlever)

Gunilla sa...

Cathrin, det hände mig att jag glömde låsa bara för nån månad sen, jag var inte på min egen avdelning...som tur hade jag rest mig och dragit upp brallorna :))

Anonym sa...

Ha ha, jaa, Anna KBT-tränar mig ju just nu för mitt gluttande i tid och otid i postboxen. (Det kommer liksom inte post under natten, men om jag passerar på väg ut till garaget en tidig morgon så bara MÅSTE jag glutta!) :D

Gunilla sa...

Tofflan, ser man på, alla tvång är att ta itu med !!

Fenixmonas sa...

Nej, inte än, men det lär väl komma...hihi...förr eller senare...Kramiz

Gunilla sa...

Fenixmonas, nåja, det är ju inget att sträva efter :)

Maria sa...

Det är ett tecken på inre stress när man börjar rycka i handtag och "glömma" bort om man låst eller inte.

Själv kollar jag alltid två gånger att jag ställt larmet på mobilen!

Gunilla sa...

Maria, jo men snacka om "glömsk" man är dårå :)